zaterdag 24 december 2011

Tinkerbell -jurk en vleugels + danspakje

Guinevere is altijd in voor een verkleedsetje.
Een tijdje geleden zei ze terloops dat een Tinkerbelljurk wel leuk zou zijn.
Ze sprak enthousiast over de 'blote schouders'.
Het patroon uit het Disney verkleedboek heb ik iets vergroot.

Mijn versie staat hieronder.
Het afwerken van de tippen was niet zo eenvoudig.
Gelukkig was er hulp op het Sanchoforum. (nog eens dankjewel)

Ik heb ook een hele tijd gezocht naar transparante schouderbandjes.
Blijkt dat er een webwinkel bestaat die alleen maar zulke dingen verkoopt.
(www.schouderbandjes.nl)




Bij een Tinkerbelljurk horen ook vleugels.
Ik maakte ze uit een dubbele laag organza; omboord met wit biaisband.
Ik vind ze geslaagd (al zeg ik het zélf)




In de cadeautjesdoos zit ook nog een danspakje met een variabel rokje.
(Tip : het rokje kan ook gebruikt worden onder de Tinkerbelljurk)


Het pakje is uit een mooi rekbaar fluweel gemaakt.
(het lijkt velours de panne ; maar het is het niet)
Het rokje uit 3 lagen genopte zachte tule.

Ik gebruikte een patroon uit Ottobre.








1 opmerking:

Sabine zei

bijna te mooi om verkleedkledij te zijn :-) Heel mooi! En dat blijft altijd een topper, hé, verkleedkledij!

groetjes,
Sabine