donderdag 9 februari 2017

Van een 'teen-girl' en een' cadillac'.....

In mijn patronenvoorraad vond ik recent  het gratis patroon van de Bethioua-shirt terug.
Omdat dit gratis patroon er alleen in maat 32 is , leek het me hoog tijd om dit patroon eens te testen , vooraleer het te klein zou zijn voor G.
Het is een veelzijdig patroon ; ik denk wel dat ik het patroon in mijn maat ga kopen.


En omdat ik niet zo lang geleden mijn stoffenvooraad had herschikt , wist ik dat daar een geschikt
' proeflapje' tussen zat.
Een tricot stof....eerder iets gebreid...wat synthetisch...het blijft wat hangen aan mijn iets te droge handen...met een print die niet direct 'girly' is.
Want ja : het is bruin-grijs-zwart en er staat een Cadillac centraal ( OMG )


Maar al met al viel het erg mee.
Het patroon is duidelijk ; het shirt redelijk eenvoudig te realiseren.
Maat 32 is perfect voor haar ; al verhoogde ik de halsuitsnijding 1 cm.
En de cadillac-print is gewoon stoer en cool.

Een geslaagd proefproject, dus !
Klaar voor een versie met strepen !

Oordeel zelf :









4 opmerkingen:

  1. Hij is echt gaaf hoor, staat ook erg leuk op een spijkerbroek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi shirt, die met de strepen vind ik het mooiste!! veel eer van je werk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De streepversie staat hier inderdaad op de planning ;-)

      Verwijderen