dinsdag 1 november 2016

Een muts om onder een fietshelm te dragen : dat was de vraag.

Mijn kleinzoontjes houden van fietsen.
Daarbij dragen ze uit veiligheidsoverwegingen een fietshelm.
In de herfst is een fietshelm zonder muts iets te fris om 's morgens naar school te fietsen.
Hun fietshelm is overigens momenteel maar nipt van maat. In de lente krijgen ze dan een nieuwe fietshelm. (In de winter is de weg naar school vaak te glad om te fietsen)

Ik naaide 2 proefmutsen  hier 'geshowd' op mijn kaduke pruikenhoofd :


  Model Balaclava-Ottobredesign






En zo ziet het uiteindelijk resultaat eruit :
Balaclava in Punta di Roma





 2 versies van de Shelby-muts : 



Fleece met dubbele oorklep



Fleece met enkele oorklep ; afgewerkt met elastisch biaisband.



Mijn  idee : de eerste keer dat ik in een goedkope keten een thermische shirt vind in effen kleur in maat XL , dan breng ik dat mee om daaruit een muts te maken. wellicht even dun als Punta di Roma ; waarschijnlijk iets meer winddicht.

Geen opmerkingen: