dinsdag 3 juni 2014

Palazzobroek ( = losse broek) maat 140-146

Hier te zien tijdens het passen :



Ik gebruikte een patroon uit een oudere ottobre van een broek met koordjes.
(Ottobre zomer 2003 patroon 35 - 128-170 )
Ik heb de elastiek in de pijpen en de tailleband in boordstof  toegevoegd en andere zakken gebruikt.

****

Ik had één probleem : de nesteloogjes.
Ik heb geruime tijd gezocht...nagevraagd op het sanchoforum...
hoé ik de nesteloogjes moest bevestigen.
Het lukte niet.
Na enige tijd de broek weer ter hand genomen....
en : 'yes' : het lukte. Ik had genoeg kracht.
(want de kracht in mijn hand bleek de moeilijke factor)

Nesteloogjes erin.
Morgen het lintje erdoor (dacht ik )
Met een doorsteeknaald voorzichtig door het gaatje....
....zit het lintje erin...
waren allebei de nesteloogjes er weer uit. (GRR)
Dus : met de hand maar overnaaid.

Volgende keer eens het gaatje testen dat mijn naaimachine als siersteek heeft.
Als dat voldoende groot zou zijn....

****

Misschien volgt er nog zo'n broek...(tekenbestendig voor in het bos ? )
als ik een lichte stof vind met etnische print.

****

Nog een paar detailfoto's :




****

Voor wie op zoek gaat naar de stof....
ze ligt al een hele tijd in mijn stoffenkast.
Kwam uit een dure winkel.




1 opmerking:

Aline zei

Wat een prachtige broek! Ik ben fan van het stofje, beeldschoon vind ik het, en de broek ziet er heerlijk comfortabel uit.