woensdag 17 augustus 2011

Zwemtas voor Guinevere ( 5 jaar)


'Een zwemtas met de mogelijkheid om de zwemlintjes  op te naaien of op te bergen' :
                                                                    dat was de vraag.
Ik hoop dat de jongedame tevreden is met mijn antwoord.

De buitenkant van de tas is stevig katoen ; de binnenzijde is geplastificeerd katoen.
De zwemlintjes kunnen opgeborgen worden in het doorzichtige zakje.
Wat ook kan is de zwemlintjes op een stukje stof naaien en dat dan in het zakje opbergen.

De geshowde tas is nog niet 100 % af.  Ik wil het roze koord vervangen door een geel exemplaar ; maar dat was er niet in mijn handwerkwinkel. Ze hadden evenmin witte of transparante koordstoppers.

Ik hoop eerstdaags een creatieve oplossing te vinden om het koord open en dicht te schuiven. In de plunjezakken van vroeger ( in Vlaanderen : kitzak) gebruikten ze daarvoor een leertje.

Ik gebruikte het patroon (iets verkleind) uit Knippie 4/2009 (patroonblad F)
De zwemtas was een thema van een Knippie-wedstrijd. Het schema van de tas staat op de keerzijde van Knippie 2009/2


NU mét geel koord...mét transparante koordstopper...mét naam...en zwemlintjes.



Geen opmerkingen: