zaterdag 14 oktober 2017

Tieners houden van sweaters....met uitbreiding van sweaterjurken.

Tijdens een namiddagje shoppen eind augustus , zagen we een paar sweaterjurken in de nieuwe collectie (herfst).




Guinevere vond het wel leuk om zo'n sweaterjurk te hebben.
Ik beloofde haar zo'n jurk te naaien.

Een patroon zoeken leek me niet zo moeilijk.
Ik ben een grote fan van dit boek :

en uit dat boek selecteerde ik dit sweaterpatroon :


Het patroon is op een paar plaatsen gemakkelijk aan te passen.
De schouderstukjes kunnen gemakkelijk toegevoegd worden aan het voorpand.

Ik koos een French Terry uit mijn stoffenkast.
Ze is turquoise en heeft hele kleine puntjes in meerdere kleuren o.a. marineblauw  ( niet zichtbaar op de foto...en de detailfoto van de stof mislukte )

Ik werkte de sweater af met marineblauwe boordjes.

Het was mijn bedoeling om middenvoor nog een marineblauwe applicatie te zetten ; maar de jongedame heeft het momenteel niét voor applicaties.

 ( Grr , weeral zo'n slechte foto...mouwen lijken ongelijk ; 
 terwijl dat niet zo is )

Nu ik de maat wist... had ik alleen de sweater 29 cm te verlengen.


En ja : op de sweaterjurk staat middenvoor iets.
maar géén applicatie.
dat is 'out'.
'In' zijn woorden en teksten.

Ik had een hele reeks originele woorden gezocht ,
maar die werden niet goedgekeurd.
Ze koos voor :
DE VINCI


En dit is het resultaat :





de kleur van de stof is zwart
het is French terry (gelust)
de letters zijn mintgroen.

Benieuwd naar het resultaat met blikdichte (nylon 50 den) panty
en enkellaarsjes of bottines.

4 opmerkingen:

Danielle zei

Ik weet zeker dat je kleindochter hier weer erg blij van word. Heerlijk toch zo'n oma die aan je wensen kan voldoen!

Omias maaksels zei

Dankjewel , Danielle ;-)

Anoniem zei

Weer goed gelukt. Niet altijd makkelijk om aan de smaak van de kids te voldoen. Maar als het dan lukt en ze zijn er blij mee, is dat de moeite waard!

Groetjes Thea

Omias maaksels zei

Dankjewel, Thea !