donderdag 14 september 2017

Lego opbergzak met giet-tuit: vervolg

In de tachtiger jaren werd hier in huis gebruik gemaakt van de originele, Lego opberg-speel-zakken.
De speelzakken(speelmatten) worden hier nog steeds gebruikt....door de volgende generatie.


De boys bewaren hun lego's per kleur in een plastic doos ; ze gieten die daarna uit als ze willen zoeken naar kleine onderdelen.

De legoblokjes terug in de doos krijgen is geen eenvoudige taak.
Vandaar de vraag van mijn schoondochter of het mogelijk was om 'iets' te naaien dat het terug gieten zou vergemakkelijken.
Een paar berichten geleden liet ik de proefversie zien van de giet-tuit-lego-zak.
(op, de foto de verharde tuit )



Wat niét goed functioneerde aan de proefversie , dat waren de knooplinten.
Die liepen door een tunnel en dat ging niet zo vlot.
Daarenboven was die camouflageprint erg verwarrend bij het zoeken naar blokjes.
EN : de oppervlakte van de tas mocht iets groter , zodat er flink kon 'geroefeld ' en gezocht worden.
In de kast had ik nog een iets rekbare jeansstof.
Ik besloot die te gebruiken voor een grotere versie.



De nestelogen deden wel een beetje moeilijk.
De handleiding is dan ook minuscuul klein en niet zo duidelijk.
Maar Youtube bood hulp.

Benieuwd of deze Legozak handiger zal zijn in het gebruik.

Ik heb nog een lap jeansstof liggen om eventueel nog een variante te maken.


En als toemaatje mijn stap-voor-stap-notities voor het inbrengen van die grote nestelogen.
Om nooit meer te moeten prutsen....sakkeren...












Geen opmerkingen: