maandag 8 mei 2017

Guinevere gaf haar wensen door voor een volgende jurk....ik naaide proefjes....


Ik kreeg een paar weken geleden van Guinevere een schets voor een jurk.
Na wat vragen en wat overleg kwam deze foto in het vizier :


Als belangrijke details werden aangestipt :
- de gefronste schouder
-iets bloezend model
-tulprok

Ik ging dus op zoek naar bruikbare patronen en werd hiervoor erg goed geholpen door een paar dames van het Sancho-forum.
Dankuwel dames !

Volgende patronen leken mij bruikbaar :

De Indigo-dress  (helaas té kleine maat ):

Knippie 2013/3


Knippie 2011/3

Angelina's dreams : Toffee

Op Facebook kreeg ik ook nog een tip voor een kooppatroon van Yoke Overeem: (groep handwerk)



wat uiteindelijk leidde tot een aantal proefmodellen voor het bovenstuk en de roklengte.
(Ik ben dus nog niet aan de tulprok toe).

!!! OP VOORHAND : SORRY VOOR DE SLECHT GEMAAKTE FOTO'S

Ik maakte dit shirt volgens het patroon van de Harley-top van La Maison Victor.
Ik koos een paneelstofje uit mijn lappenkast dat wellicht niet meer 100 % binnen kleindochters modebeeld past.
Het is dan ook een 'proefshirt'.
Toch leek het haar te bevallen tijdens de pasbeurt.
Hier is de schoudernaad nog recht.


Als tweede proefmodel koos ik voor het patroon 'toffee' om de gefronste schouderlijn met lintjes en maakte de jurkversie.
Helaas bleek de grootste maat , die ik nochtans aangepast had , maar nipt passend.
Het stofje is mintgroen ; met een print van ogen met een glitter oogbol. ( Poppy)



Omwille van de maat , greep ik daarna terug naar een eerder verwerkt patroon van NewLook
en naaide er dit proefjurkje mee in deze tiener-like stof.....die wellicht geen lang leven beschoren is....en die ik met de nodige twijfel kocht....een paar jaar geleden tijdens een verblijf in de buurt van Helmond (NL)



Dit jurkje is dus duidelijk beter van maat.

Nu kan ik  aan het echte werk beginnen.

Voor de tulprok heb ik dit patroon in gedachten :









2 opmerkingen:

Anja Wouters @stokstaartje zei

hahaha, zo herkanbaar Mia, tienerdochters / tienerkleindochters ze weten wat ze willen en zeker ook wat ze niet willen. het is fijn om te lezen / te zien wat je doet voor je kleinkinderen; Ik hoop dat later ook te mogen doen maar geniet er nu van om het voor onze dochter te mogen. Succes en ik volg het resultaat graag mee op www.stokstaartjedoethetzo.wordpress.com

Omias maaksels zei

Dankjewel , Anja .
Ik volg jouw blog al langer....ik suggereerde al wel eens een patroon. En ik leer en geniet van jouw schrijfsels en wedervaren met jouw tienerdochter-naaiprojecten .