maandag 24 april 2017

Een kamp bouwen....

....hoort tot de favoriete bezigheden van de boys ( 8,5 jr + 5,5 jr + fantasierijk en ondernemend ).
Mijn kampkit was vorig jaar een schot in de roos.

De boys lieten al horen dat ze materiaal tekort komen om 'buiten' een kamp te bouwen....of liever : ze willen graag meerdere kampmogelijkheden.
Een (gekocht) strandzeil was mijn eerste aanpak.

Er zijn plannen om rond de grote schommel verschillende op-maat-gemaakte-doeken te voorzien voor een reuze kamp.

Ondertussen kunnen ze zich behelpen met deze Tipi:





Helaas is de Tipi wat kleiner uitgevallen dan gepland.
en is de uitvoering ook wat minder stoer geworden dan gepland.

Ik kon namelijk de Tipi stokken overnemen van iemand. De stokken hadden een lengte van 2 m.
Maar toen ik ze ging ophalen bleken ze 'slechts' 1 m 75.
In mijn onkunde omtrent tipi's dacht ik dat 1 m 75 wel voldoende zou zijn voor jongens van die leeftijd.
Maar toen ik de stokken tipi-gewijze ging openzetten , vond ik het toch een klein tipi-tje.

Om die reden besloot ik de eerder geselecteerde stoffen ( UWYH) te reserveren voor de schommeldoeken en andere grote lappen uit mijn kast voor deze tipi te gebruiken.
Bijgevolg : geen beige ; geen jungle ; geen camouflage of iets dergelijks....

Hopelijk hebben de jongens er toch iets aan.






Geen opmerkingen: