zondag 5 februari 2017

Emoji en co

Ze lagen al een tijdje te wachten op afwerking....
...de beloofde emoji-kussens.

Eerst bleek de beschikbare nicky velours op zolder geen zwart maar blauw....
en bij de 2 stoffenwinkels waar ik regelmatig langs ga...was de zwarte nicky velours...jawel...uitverkocht.

Het duurde een tijdje voor ik zwarte nicky in mijn bezit had ; en ondertussen belandden de geknipte kussendelen in een doos bij de nog-af-te-werken-projecten.

Een paar dagen geleden heb ik , in een verloren uurtje , de vliesofix en de strijkbout bovengehaald om de applicaties te bevestigen.

Het dichtnaaien (met de hand) van de gevulde kussens gebeurde vandaag tijdens ' de Zevende dag' .
Haha...wie weet wat jullie allemaal doen tijdens zo'n 'politiek praatprogramma over de middag'  ??

Dit is het resultaat :


Ik stuurde al via een Instagram een foto door aan Guinevere ; die prompt met een hartje begroet werd.

****

Op de valreep kwam er nog een 3de kussen.
Tienermeisjes hebben graag véél kussens op hun kamer .
En volgend kussen sluit - qua kleur- nauwer aan bij de kleurenrange die de jongedame uitstippelde voor haar nieuwe kamer ( ze gaat in september naar de middelbare school en krijgt dan een ruimere kamer).

De stof ligt hier al jaren in de stoffenkist.
Ooit ( ?? 1992 ) gekocht in een piepklein en toch propvol stoffenwinkeltje in Den Haag (NL) met de bedoeling er 'iets' van te naaien voor mijn dochter.
De stof is blijven liggen....

Een tijdje geleden heb ik ze bovengehaald en voorgewassen om ze voor kleindochter te gebruiken.
Maar toen ik bezig was met de patroondelen voor een shirt te spelden...zag ik dat er fouten in de stof zaten. Op verschillende plaatsen waren de letters onderbroken of slecht aangebracht.
Met enig hartzeer belandde de stof in 'de hoek'.

Vanmorgen kreeg ik plots het idee om de cirkel van de Emoji-kussens op de letterstof te leggen.
( de stof is ook een soort nicky).
Ik voorzag een achterkant in zwarte uni nicky velours...

et voilà :



De drie kussens op een rij :



En ja : ik heb nog een paar stukjes van die nicky-letterprint over...
(letter- en woordprints fascineren mij )
....daar kan wellicht nog een zakje of een asymmetrisch shirtdeel uit !





4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ze zijn erg leuk geworden, alle drie!1 Toch staat die met tekst me het meeste aan! Maar voor een tiener is dat natuurlijk heel anders!

Fijne week.

Groetjes Thea♥

Omias maaksels zei

Dank, Thea !

ria zei

Heel mooi, zo met z'n drietjes. Ik heb voor Nieuwjaar voor 5 kindjes een leeskussen gemaakt met naam en kussens heb je nooit teveel.

Omias maaksels zei

Dat klinkt als een 'leuk cadeau' , Ria ! Ik maakte al eerder een leeskussen voor G.
Misschien is het ook een tip om er ooit eentje voor de jongens te naaien.