donderdag 2 februari 2017

Elisabeth in een jurk van broderiekatoen

Een tweede stap in de richting van dé perfecte berenjurk : een jurk in wit katoen met een rand van broderie.
-Voldoende nostalgisch
-Een tikkeltje romantisch
-doet mij een beetje denken aan mijn grootmoeder ( Zaliger)

Ik plaats meteen een reeks foto's ; details genoeg.
Een beetje commentaar nog onderaan.










Ik ben tevreden over het resultaat.
de jurk is goed van lengte
Er zijn aan de binnenkant geen slordige naden .


Wat kan er anders , Beter ?
-de stof mag iets soepeler zijn
- de sluiting over de schouder kan misschien beter in de andere richting , zodat het knoopje te zien is aan de voorkant.

Op naar de volgende jurk : eentje in kant.
Pas als ik écht 100 % content ben , ga ik de antieke stoffen gebruiken , die Josée ( berenmaakster) me toestuurde.


****

Ik kreeg ondertussen van Josée ( Joskes teddybears  )
een foto van de jurk
op een bruine teddybeer.
Oogt natuurlijk veel mooier.



Geen opmerkingen: