donderdag 19 januari 2017

Lange , zwarte , dubbellaags rok voor tiener

Kleindochter en ik gingen in de kerstvakantie shoppen.
In het Ringshoppingscenter in Kortrijk.
(Een koud ; ietwat zonnige dag....maar spiegelglad voor voetgangers op de parking)

Als we in het ringshoppingscenter komen , weet ik vooraf dat we een aantal schoenenzaken zullen bezoeken ( kleindochter is gek om schoenen) ; de H&M en de Coolcat.

Dat deden we ook ; maar toch ging onze aandacht ( en onze gesprekken nadien ) vooral naar de Pop-up-store van Fashion Concept.
Fashion Concept is een redelijk dure merkenwinkel.
Maar de kledingstukken in de rekken , spraken ons wel aan :
een origineel borduursel op een hemdbloes  ; een bomberjasje met verschillende voorpanden ( helft geborduurd ; helft in paillettenstof) en een lange zwarte rok met een min of meer doorzichtige bovenlaag , die de patches op de onderrok even liet glinsteren.

Guinevere vond de rok erg mooi ; maar het was haar maat niet.
Ik beloofde haar zo'n rok na te maken.
we keken dus zeer aandachtig naar het model ; de materialen....

en ( haha - het lijkt wel mijn handelsmerk ) het zoeken kon beginnen.
Zoeken vooral naar de juiste stoffen.
-katoen jersey was te dik en te weinig soepel....
-de 'stretch mesh' ( = rekbare tule ; vaak gebruikt voor danskledij )  voor de bovenrok vond ik helemaal niet...en de aangeschreven webwinkels vertikten het om te reageren.

Uiteindelijk nam ik contact op met Verkempinck.
Zij konden me aan de passende materialen helpen.
Ik kocht een soepele , licht glanzende viscose jersey en koos voor de beste kwaliteit stretch mesh.
 ( de goedkopere was nog iets dikker)

Ik gebruikte een patroon van ' Simplesimonandcompany' , dat ik ooit in een promotieactie kocht in de maat Small.

Ik heb de bovenrok in kleine plooitjes bevestigd aan de onderrok en de boordelastiek ; omdat rimpels op taillehoogte teveel volume geven naar mijn zin.
De bovenrok is trouwens volgens hetzelfde patroon geknipt ( = gerend van taille naar heup) ; maar ik heb het patroon 25 cm van de stofvouw gespeld , zodat de bovenrok 50 cm breder is in voor-en rugpand dan de onderrok.

Op de foto draagt de jongedame haar zwart shirt dat ze onder haar salopette droeg bij aankomst.
En met haar enkellaarsjes.
Misschien niet dé ideale combinatie voor een rok die een feestelijk accentje heeft....en die een fijn topje en ballerina's mag hebben als accessoires.

Al werd meteen met mama overlegd of ze deze rok wel als 'feestrok' zou houden....
Ze is er dus blij mee.
De foto  ' op de rug gezien ' toont best hoé goed deze rok haar staat.


















En nu gaan we dringend nieuwe patches moeten aanschaffen....
want patches blijven ook in 2017 in het modebeeld.


Geen opmerkingen: