zondag 9 oktober 2016

Twee patronen ; twee stofjes in 't vooruitzicht ; twee proefmodellen

Beste lezer ,
Ik overloop graag bovenstaand rijtje .

1. Twee patronen.

Jawel , 2 verschillende patronen , van Belgische makelij dan nog ; geschikt om een sweater te naaien voor tieners.
Uit het boek 'Urban Style' van Eva Maria haalde ik de sweater met raglanmouw.
(voorkeur van onze tiener)
Het andere patroon is het shirt met vleermuismouwen Julia van Compagnie-M .

2. Twee stofjes in 't vooruitzicht

Guinevere en ik zijn beiden fan van Eva Mouton.
Deze dame tekent leuke figuurtjes.
Recent heeft zij , in samenwerking met Bambiblauw ( stoffenshop) een reeks stoffen ontworpen.
Bij de eerste reeks had ik als commentaar genoteerd dat er bij een volgende collectie bést iets mocht bij zitten voor pre-tieners/tieners.
Guinevere en ik werden op onze wensen bediend.
Guinevere is immers onvoorwaardelijk fan van 'eenhoorns' (unicorn )
En Eva tekende deze schitterende eenhoornstof. ( French Terry - sorry : slechte foto ; basis is lichtgrijs )


Het tweede stofje heb ik al eens gebruikt voor een shirt voor de jongedame.
Het grijs van het stofje is nét zo grijs als haar konijn : Bartje.
En ja : er staan konijnen op . Leuke , vrolijke konijntjes.

Vermits de stof een paar jaar geleden werd uitgebracht ; was het niet zo simpel om nog een lap van deze print te bemachtigen. Maar er zijn vriendelijke dames die deelnemen aan de Facebook-naaigroepjes. Eén ervan was zo lief om mij de konijnenstof uit haar eigen voorraad te verkopen.



3. Twee proefmodellen



Deze digitaal geprinte tricot (Modecoupon ) is van een
redelijk stevige kwaliteit.
Ik vond het een goede stof om te verwerken.
Ik had deze lap gekocht toen ik een collectie plande : 'music and games' ; maar deze stof is dan blijven liggen.
Het is een proefmodel...maar toch draagbaar.
patroon : raglansweater uit Urban Style.


Shirt naar patroon Julia van Compagnie M
(maat 14 jaar )
De stof nam ik over van een dame op FB.
het is een lichte tricot.
(katoen+elasthane)
De print kan , mijns inziens , in meerdere richtingen gebruikt worden.
Sommige tekeningen staan rechtop ; andere staan ondersteboven.



Voilà : de voorbereidende werkzaamheden zijn achter de rug.
Kleindochter heeft ook al gepast....
Ik kan dus aan het werk met de favoriete stofjes.

Geen opmerkingen: