woensdag 12 oktober 2016

Na de 2 proef-shirts komen de échte shirts

In mijn vorige blogpost  liet ik de proefshirts  zien die ik naaide voor mijn kleindochter.
Ik naaide een proefmodel op 'haar' verzoek....want : 'het zou jammer zijn om iets fout te knippen in de mooie stof ' .

En die mooie stof ( eenhoorn-French Terry - Eva Mouton - Bambiblauw ) was dusdanig naar de zin van de jongedame , dat het oorspronkelijk idee om slechts het voor-en rugpand in de print te naaien , verlaten werd om een volledige trui in de eenhoornprint te maken.
Voor sommigen misschien wat veel eenhoorns......maar échte fans denken daar anders over ( smile )

De stof is heel mooi gelust ; 'n goeie kwaliteit  French Terry : een echte tussenseizoen-sweaterstof.


Op de foto lijkt het halsboordje iets verder uit te staan dan in realiteit.
Ik heb het zorgvuldig gemeten en gecheckt...smaller mocht het niet , want dan zou kleindochter er niet meer met het hoofd door geraken.
Wellicht heeft de ietwat stuggere aard van French Terry daarmee te maken en zou boordstof een betere aanpak geweest zijn.
(patroon uit boek : ' Urban Style' )



Het tweede shirt ( Julia- Compagnie-M ) in ' radiant rabbits tricot - Poppy '
is een shirt ; géén sweater. het model heeft vleermuismouwen en zit dus ietsje losser.
De brede band onder moet de wijdte dan wat samentrekken = bloezend effect.

Zoals vermeld in vorige blogpost is de stof ook een favoriet van Guinevere.



2 opmerkingen:

Danielle zei

Leuk om te zien dat je kleindochter naast stoere kledingstuken dit ook erg leuk vind. Het is weer een stuk 'liever'

Omias maaksels zei

Dank voor de reactie , Danielle !
Nu eens stoer....dan weer wat liever....dat is zoeken naar je eigen stijl , zeker ?