zaterdag 25 juni 2016

Verjaardagscadeau : deel 2 : kussens en dekbedhoes.

Enkele dagen geleden kreeg Guinevere het eerste deel van haar verjaardagscadeau toegestuurd  ; en vandaag mocht ze het 2e deel in ontvangst nemen. ( het pakket was iets te groot om een postpakket te worden )

Ik naaide voor haar een dekbedhoes met sloop en 5 strikvormige kussens.

Het zit zo : Guinevere mag binnen afzienbare tijd haar kamer herinrichten.
Haar grijs-gele kinderkamer zal plaats ruimen voor zwart-wit elementen , opgefleurd met wat felroze en paars.
Kleindochter vertelde mij al een hele tijd geleden over haar project....en ze nodigde mij uit om via Pinterest ideeën te delen voor een tienerslaapkamer in deze tinten.

Ik vermoed dat deze plaatjes haar wel kunnen inspireren :





Ik werd in ieder geval aangesproken door deze laatste kussenreeks.
En toen mijn dochter (Guinevere's mama , dit plaatje leuk vond op mijn Pinterestbord , stond mijn besluit vast :
ik naai zo'n set voor haar verjaardag.


Het zoeken naar verschillende zwart-witte katoentjes begon.
In mijn regio vond ik geen 4 verschillende zwart-witte prints....dus was ik erg blij met de geplande daguitstap die via Schellebelle zou lopen ( Stoffen van Leuven ).

Dit werd het resultaat :
de 4 kussens:



en de uiteindelijke set :


Ik vervolledigde de set met een dekbedhoes met sloop  in zwart-wit met kattenprint.
(anders van stijl dan de kussens ; maar wél passend bij kleindochter , want zij woont in de kattenstad).



Kleindochter was hier erg blij mee.

Ik beloofde haar om verdere tips (zéker zelfmaaktips) bij te houden voor haar nieuwe kamerinterieur.
Tips terzake zijn dus steeds welkom , lieve lezer :

Ik laat je alvast kennis maken met een paar DIY-ideeën ; op regenachtige dagen in de komende grote vakantie zal hier nog aan gewerkt worden , denk ik.


kleine kaders bekleed met restjes van de zwart-witte stof van de kussens.


grote kader met zwart-wit gestreepte stof met lippenprint in goud



een draad-kader



Alvast te knutselen tegen de halloween-tijd.


en waarom alvast niet deze mini-kerstboompjes maken in stof ?















2 opmerkingen:

Danielle zei

Wat leuk dat je zo meedenkt over de nieuwe kamer van Guinevere. Je hebt al een leuk begin gemaakt!

Omias maaksels zei

Ze heeft de set al in gebruik genomen , Danielle, ook al is de nieuwe kamer er nog niet. ;-)