zaterdag 21 mei 2016

Drie maal de Otium Girls. ( maat 152 ; 158 en 158 aangepast )

Guinevere en 2 vriendinnen zijn een beetje besmet met het naaivirus.
Ze volgden al eens een workshop ; plannen een naaiweekend .
Er word zelfs gesproken over een naaimachine kopen.

Guinevere's favoriete shirt vorig jaar was deze gele Otium Girls (patroon van Sofilantjes )

Ik maakte recent nog zo'n shirt....en weerom kwam die 'strik op de rug' ter sprake ; ook bij de 2  vriendinnen.

Ze vroegen me of  ik het patroon voor hen kon uittekenen ; ze zouden het zelf naaien op een zaterdagnamiddag-workshop.
Maar vermits ze nog nooit met tricot werkten ; nog maar weinig naaiervaring hebben ; beloofde ik hen , dat ik wel voor hen zo'n shirt zou naaien.
Ze moesten wel zelf voor de stof zorgen én een originele beloning voor mij bedenken.

Er werd ijverig over en weer gepend :





Ik maakte ook een proefshirt met op strategische plaatsen een veiligheidsspeld om de maten aan te geven.



Daarna was het wachten op een geschikt moment om samen naar de stoffenwinkel te trekken....
Jawadde : een echt giechelend driemeisjeshuis was dat op de achterbank van de auto.

In de stoffenzaak zelf vielen ze wat stil.
Het aanbod was groot ; het kiezen daarom wat moeilijk.
Stof kiezen in plaats van kledij is toch anders , niet ?

Hun keuze verbaasde mij een beetje.
Ik had iets anders verwacht. ( meer zwart ; minder romantisch ; minder retro vooral )

De stof ( tricot - digitale print ) werd gelockt...gewassen en gedroogd...gestreken en geknipt.


Ik zond hen tussenin deze foto :



Enkele naainamiddagen later waren de shirts klaar.
( het gaat steeds iets vlotter als je een patroon al meerdere keren genaaid hebt)

Met dit resultaat :










Hopelijk passen de shirts !
***

Ik ben toch een ietsiepietsie nieuwsgierig naar mijn beloning.





1 opmerking:

Inge zei

Prachtig hé, ze zullen nogal in de wolken zijn! En de beloning ... tja, nog even geduld! Die is in volle voorbereiding :-)