woensdag 17 februari 2016

Late winter en prille lente.....

De winterse naaiprojecten worden hier stilaan afgesloten.
Ik had nog een deel French Terry liggen in grijs met paarse sterren ( ook al gebruikt voor een joggingbroek) en ik had het idee hiermee voor Guinevere een trui ( hoodie) te naaien met hetzelfde patroon dat ik gebruikte voor de jongens : de Omni Tempore van Sofilantjes.

De kap heb ik ; nét als bij de hoodies voor de jongens ; een stuk kleiner gemaakt.
En dan blijkt ze nog meer dan ruim genoeg.
Guinevere wilde liever géén zak en géén paarse boordstof voor de afwerking.
Ze wou liever de achterkant van de stof.

Met dit als resultaat.




Maar ondertussen komt de lentemode in de magazines en in de etalages...
En de zin om voorjaarskleding te gaan naaien neemt toe.

Ik startte op het Sanchoforum ( vereniging voor zelfmaakmode) de uitdaging om uit elk Ottobremagazine van 2016 minstens 1 patroon te naaien. Maar indien er niets aantrekkelijks staat in het nieuwe nummer mag dit vervangen worden door een ouder patroon.
Zo gezegd....zo gedaan....ottobre 1 is al een tijdje uit....en ik vond de inhoud wat saai.

Bovendien zat ik met een idee in mijn hoofd ( geïnspireerd door een toevallig gevonden stofje)...en daarvoor had ik een patroon met raglanmouwen nodig.
In een heel oude ottobre (2003/1 nr 33 ) vond ik het gezochte model in de maten 158-164.
Ik maakte een proefmodel ; liet Guinevere passen. Ik had beter geloofd wat het boekje schreef : ' nauw aansluitend '....bijgevolg was het proefmodel op bepaalde punten nipt van maat.
Maar mijn 'toevallig-gevonden-stofje' gaf inspiratie tot een oplossing.

Het bewuste stofje is een zwart rekbaar kant met muzieknootjesprint.
(Moda stoffen Middelkerke)
Wie mij kent....weet dat dit een schot in de roos was.
En vermits Guinevere naar de muziekacademie gaat ; notenleer en dwarsfluit studeert....zijn muzieknootjes ook voor haar welkom.

De foto's spreken voor zich.







Dit is een detail van de schouder....de mouwtjes waren te smal....een strookje tussengevoegd kant , zorgt voor wat meer bewegingsruimte.

---------------

En ook nog : 
Guinevere nam daarstraks ook haar dekentje mee naar huis....
een print waar ze meteen enthoesiast over was
een Minky Fleece die we samen kochten :
(en neen : nu was het niet erg dat het fleece was....;-)  )


En ook nog :
De afgewerkte projecten uit deze blogpost zijn de eersten die gelabeld zijn met de nieuwe , leuke labels die ik kreeg met Kerst.




2 opmerkingen:

Katrientje vanalles zei

Mooi allemaal. En leuke labeltjes. Zelf vergeet ik er vaak het label tussen te zetten hihi.

Danielle zei

Een heerlijke comfortabele trui heb je gemaakt, met het shirt heb je het ook weer super opgelost!! Wat leuk je labeltjes! Leuk om zo'n cadeautje te krijgen