maandag 1 februari 2016

Last Minute carnaval - outfit voor kleindochter

Een beetje droevig had ze het mij al maanden geleden verteld : onze juf doet niet aan carnaval.
Dus nee, geen wensen of bestelling voor een nieuwe carnavalsoutfit voor kleindochter.
En toen de kleinzoontjes hun verkleedpakken ( cadeau met Kerst/Nieuwjaar) uitpakten, zag ik toch een ietsiepietsie weemoed in haar oogjes.

Maar enkele dagen geleden besliste de school er anders over...kleindochters klas zou wél meedoen aan het vrij podium op Carnaval.
(tja....'n beetje laat , hé , om zo ineens van mening te veranderen ? )

Het thema was iets in de stijl van : ' Rock star '...
en kleindochter vulde dat graag in met haar favoriete kleuren/fournituren.

Omdat er niet veel naaitijd was ; besloten we eerst een kijkje te gaan nemen in onze goed-voorziene carnavalswinkel. ( Zonneweelde-Torhout)
Zoals steeds werden we er vriendelijk onthaald....Guinevere kon passen wat in het thema voorradig was...maar de maten pasten van geen kanten. 'Of ' de set was veel te ruim '...'of ' het rokje van een set had 10 cm extra wijdte nodig en het bijhorende bloesje 10 cm moest versmald worden....
We gingen huiswaarts met enkele accessoires ( kousen ; handschoenen enz...)

En ten huize Omias werd er gedacht en overlegd...
Gelukkig had ik even ervoor wat leuke dingen geoogst uit de kringloopwinkel...
Voor de resterende kledingstukken hoopte ik snel wat stof te vinden in de winkels in mijn buurt ; maar door omstandigheden was de tijd beperkt....en de winkels hadden niet wat ik zocht.
Ik had nog één kans : zaterdagmiddag en centrum-Oostende.

En yes :
Modastoffen (outlet) naast de Inno...
en de Zeeman....
leverden me de nodige onderdelen.

Kijk maar wat ik in elkaar knutselde voor Guinevere , die houdt van zwart en nestels en studs en one-shoulder en punktoestanden en netstof...


Dit zwarte , glanzende , korte rokje met nestels , was een damesmaat .
Ik vond het in de Kringloopwinkel van Kortrijk.
Ik heb het rokje versmald voor Guinevere.




de zwart-zilver one-shoulder top is in Guinevere's maat en kocht ik bij 'Zeeman'





Bij ' Zeeman ' kocht ik ook een t-shirt ( damesmaat 36 ) ; verkortte het shirt en paste de zijnaad wat aan. Het shirt heeft een diepere halsuitsnijding ; waardoor het topje leuk kan komen piepen.
De mouwtjes knipte ik in ; en verbond ze nadien opnieuw met zilverkleurig lint.
Er zijn ook al een paar willekeurige insnijdingen gemaakt , zodat het topje eronder zichtbaar wordt. de kans is groot dat er nog wat ' scheuren' bijkomen.

Maar nu hadden we nog geen netstof...
moeilijk te vinden tuig is dat !!!!
Moda had die nog wél ; in goudbeige ; heel donkerbruin ; in rood en geel.....
Ik besloot de donkerbruine te kopen ( was de zachtste ) én de goudbeige als reserve ( bleek achteraf niet mooi bij het topje te passen)

Ik maakte er deze 'crop top ' van :




En als kleindochter een passende ketting wil :
Kringloop-Kortrijk had deze hangen :



Vanavond hoor/zie ik of alles past en naar wens is.





2 opmerkingen:

Anouk zei

Gelukkig alles toch nog op tijd gelukt. Die zilveren top vond ik ook leuk, Robin niet alleen. Lang leve de zeeman voor dit soort projecten als thema feestjes

Omias maaksels zei

Ze was erg tevreden....alles is naar haar zin !