zaterdag 20 februari 2016

Een winterse nawee :....een cape

Vorige week woensdag sprak ik mijn dochter en kleindochter.
Onderwerp van het gesprek was de winterjas van Guinevere , die nu echt niet meer te herstellen was.
Gelukkig heeft ze nog een tweede jas.
Maar dan heeft ze geen reserve meer.
Ik bood aan om een cape te naaien.

Guinevere is al langer fan van zo'n deken-cape :


Alleen blijkt het vinden van zo'n plaid...deken....geen gemakkelijke opgave.
Ofwel zijn het fleece exemplaren.....en Guinevere houdt niet van fleece ( behalve minky fleece of mousse skin)...
Ofwel zijn het wollen exemplaren....en die zijn dan peperduur.

Ik vond een mooie geruite winterstof bij Alfabri ( fabriekswinkel van het kledingmerk Gymp )
en maakte er een cape mee zoals op bovenstaand voorbeeld.

OF die ook praktisch is...
dat zal de toekomst uitwijzen.

Enkele detailfoto's :




Franje ; knoop en afwerkingsboord vond ik bij Stael in Torhout.



 De riem vond ik bij Mieke (tweedehandszaak in Torhout)



Ik heb geen foto van de cape op model ; maar ik kan u verzekeren dat de jongedame er goed mee staat.
Ik kreeg een heel grote dankjewel-knuffel !



1 opmerking:

Unknown zei

Die dankjewel-knuffel vind ik ook wel heel terecht. Leuk hoor!