zaterdag 17 oktober 2015

Skull 2 : een semi-skaterjurk in tricot maat 152-158

Kleindochter houdt van een skull-dessin.
Zéker als halloween nadert.
Deze stof is haar dus op het lijf geschreven :


Na bespreking met de jongedame werd volgend model vastgelegd :

-jurk met iets uitgesneden hals
-3/4 mouwen
-iets wijdere rok ; genre skaterrok
-bovendeel zwart tricot
-rokdeel : skull-print.

Mijn werkwijze :
Ik gebruikte het patroon van een shirt dat ik recent naaide ; verdiepte de hals en kortte de mouwen in.
Het rokdeel werd in één rechte band geknipt ; (onvoldoende stof én te druk motief voor een halfcirkelrok) en in plooien aan het shirtdeel gestikt ( framilon meegestikt in taillenaad)

Heerlijke stof is dat : die skull-stof.
Ik moet dringend opzoeken wat het stofgewicht is van deze stof. ( helaas herinner ik mij niet meer waar ik ze kocht. Vermoedelijk in de modecoupon).
Ik hou van dit soort tricot om te verwerken...
had in de zomer ook een paar digitaal geprinte tricot's van een dergelijke hoogstaande kwaliteit.

De foto's zijn niet super ! ik had ook geen kans voor  foto's op model.

Daar hoort nog een riempje bij....
maar de riemen uit mijn reservevoorraad zijn of te breed of hebben een foute kleur.


Geen opmerkingen: