dinsdag 18 augustus 2015

Lego-opbergzakken : een snel project

Omdat de kleinzoontjes hier regelmatig met Lego spelen...
en het zo moeilijk is om legoblokjes te zoeken in een kist of doosje...

maakte ik 2 nieuwe legozakken.

Ik had 2 vintage lego-opbergzakken ( merk Lego / periode 1980 gekocht).
Die zien er zo uit :


Maar toen ik de prijs van de nestelogen ging bekijken ; trok ik grote ogen  : € 9,95 voor 10 stuks....en ik had er 24 nodig.

Dus besloot ik om het eenvoudiger te doen ; een dubbele cirkel te maken ; lintjes eraan ; koord erdoor. De buitenstof is dik katoen ; de binnenkant lakenkatoen.



 Ik maakte een roze en een blauwe versie.


Beide opbergzakken kwamen vandaag al te voorschijn en bleken vooral bij de opkuis achteraf (hemeltjelief wat was de woonkamer een mess ;-) ) erg handig.


Mijn mening :
Ik weet nog altijd niet hoe je Lego het meeste efficiënt sorteert / schikt /opbergt .
In doosjes....(zucht....zoveel doosjes openen om het juiste stukje te vinden..)
Allemaal samen in een grote kist ?? ( zucht...je blijft rammelen en zoeken ...)
Deze opbergzakken 'lijken' handig....vooropgesteld dat je op de grond kan/wil bouwen 'of ' dat je een heel grote tafel hebt.

Persoonlijk vind ik dat de zakken die ik gemaakt heb : téveel koord hebben .
Het koord lag regelmatig in de weg bij het zoeken naar blokjes.

Ik hou dit dus in gedachten....als ik ergens een beter idee zie , dan zet ik het op mijn projectenlijst.




Geen opmerkingen: