vrijdag 31 juli 2015

Op verzoek van jongste kleinzoon : een Rescue Bots pak.

Wat voorafging....

Grote broer kreeg zijn Stromae-pak.
Daar werd in de auto over gepraat toen we van bij ons terugreden met de jongens .
Ik zit dan tussen de twee autostoelen op de achterbank en probeer hen 'bezig te houden' , zodat de ene niet wagenziek wordt en de andere niet in slaap valt.

Het gesprek ging dus over het Stromae-pak...
en de juiste kousjes die pas later zouden komen....

En toen zei kleine broer :
"Omia : ik wil ook graag een Stromae-pak".
Maar kleine broer heeft niet echt iets met Stromae (zoals een optreden of zo...)
Dus zei ik dat ik wel een pak wou maken ; maar dat hij zelf mocht kiezen welk pak.

En dan....

Een dagje later kwam de keuze by mail.
Een Rescue Bots pak .
Een wadde ???
Rescue Bots ??
(Jaja , Omia , je mag dan nog je best doen om 'mee te zijn met het kleine grut'....100 % mee zijn is niet haalbaar )
Ik liet mij dus voorlichten over Rescue Bots : het speelgoed....de filmpjes....
Het duurde even vooraleer ik het 'juiste personage' beet had : heatwave. Zeg maar ; de brandweerman van dienst.
Maar die 'heatwave' ziet er in de speelgoedversie nét iets anders uit dan in de filmversie.
Er zouden dus keuzes moeten gemaakt worden.
En hoé knip/naai je zo'n robot-pak ?
Pinterest was niet ruim voorzien van ideeën.

Dus ging ik zelf op zoek.
Bedacht een paar prioriteiten :
-pak moet als verkleedkleding maar ook als speelkleding kunnen dienen. Dus gemakkelijk te wassen zijn.
-extra elementen zijn dus best extra....en wegneembaar
-het pak moet kleutervriendelijk zijn en niet hinderen bij lopen/bewegen
-wens van kleinzoon om ramen en spieren te voorzien eerbiedigen.

'Of' er nog een pet komt wordt besproken.
"Heatwave" draagt een brandweerhelm....en de kleinzoontjes hebben al een brandweerhelm in de verkleedkist.

De foto's moeten nu de rest van het verhaal vertellen....

Er werd gegoogeld...getekend....foto's genomen :


Accessoires werden voorzien :
-extra spierbanden (gevuld met fiberfill)
-shoe covers (ook met vulling)
-wanten (ook met vulling


En dan het pak zelf : mét enkele 'spierdelen' gevuld met fiberfill ; met ramen ; met afneembare wielen  ; met de nodige applicaties :












Hartelijk dank aan alle dames van wie ik een tip kreeg !


Veel plezier ermee , Nello !
Hopelijk past het pak jou !
En ik hoor het wel als je liever een pet hebt dan de brandweerhelm uit de speelkledij-kist.

Zo te zien past het pak :





6 opmerkingen:

Sabine zei

Mia, Mia,
wat een prestatie! Ik geloof goed dat daar een heel pak denkwerk is ingekropen, maar je resultaat is dan ook weer fantastisch!
Wat zal de kleine man hier blij mee zijn!
Puike prestatie weer!

Groetjes,
Sabine

Omias maaksels zei

Dankjewel , Sabine !
Nu nog hopen dat het past , hé ?!
Hij kwam hier vandaag spelen ; maar 't was niet het goede moment om hem van zijn spel af te houden om robot te spelen. Dat moet spontaan gaan bij hem. ;-)

Danielle zei

Sjonge jonge wat verwen je je kleinkids toch. Echt super dat je dit erweer van wet te maken. Heel knap. Wat zullen de jongens weer blij zijn, het ziet er perfect uit.

Omias maaksels zei

Ik was zelf ook blij met het pak , Danielle ;-). En weet je wat : ze zijn zo lief ; de kleinkids...dan kun je toch moeilijk weigeren om hen een verkleedpak te maken naar wens ? Zeker als je weet dat het goed gebruikt gaat worden. En Oma's zijn er toch om af en toe de kleinkinderen te verwennen ?

Unknown zei

Geweldig hoe je ook dit weer hebt gemaakt. Ik was vroeger al blij met een verpleegster schortje. Dat was toch wel heel simpel.

Omias maaksels zei

Ik zou ook met heel veel plezier een verpleegsterschortje naaien , als ze daarom vragen , Rosalie ;-)