donderdag 11 juni 2015

Twee shirts genaaid : maat 146-152

Het beloofde gele shirt bij de eerder gemaakte gele short....
naaide ik volgens het patroon Otium Girls van Sofilantjes.
De grote strik op het rugpand leek me leuk.

Ik had nog niet eerder met een patroon van Sofilantjes gewerkt...
Het was even wennen ( Europees patroon en toch naadtoeslag inbegrepen)...
Het was even verkennen : maatvoering lijkt me ruimer dan knippie bijvb.

Maar ik ben tevreden met mijn eerste Otium-shirt :
Ik heb geen foto op model ; ik hoor nog wel of het shirt goed zit.




Een tweede shirt -zwart deze keer - zit al iets langer in mijn gedachten...
een shirt met koordjes en 'eyelets' ...
wat cooler dan een doorsnee top.

Ik paste het patroon aan van een eerder gemaakt shirt uit Ottobre.
Het zoeken naar zo'n band met oogjes....kostte me heel wat tijd.
Tot ik het 'bij toeval' in mijn vertrouwde fourniturenwinkel in een donker hoekje ontdekte.

Op de foto's staat het t-shirt met lange stukken koord eraan.
Kleindochter had weinig tijd toen ze langs kwam...het shirt aantrekken en het koord definitief knopen lukte niet.
Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het shirt haar past én dat het haar stijl is.





5 opmerkingen:

Danielle zei

Vooral het bovenste shirt vind ik heel leuk. Ik hou van strikken...

Inge zei

Beide shirts werden al uitgebreid gedragen en uitgeprobeerd en volkomen naar madam haar goesting bevonden!

Omias maaksels zei

Fijn om lezen ;-)

Mama Deborah zei

Stoer topje het zwarte

Omias maaksels zei

Dankjewel ! Mocht je tips hebben voor andere modellen met dergelijke stoere details (koordjes ; gaatjes ; studs..) ik hoor het graag !