zaterdag 20 juni 2015

Gelukkige verjaardag aan mijn kleindochter

Guinevere wordt 9 jaar !
Daar horen wensen bij...
én een klein cadeautje.

Omdat ze de 'rode lippen-jurk' zo mooi vond , besloot ik met mijn wensen in hetzelfde thema te blijven.
De 'gefotoshopte wenskaart'  ( rechts ) , was mijn vertrekpunt.

De tutorial voor een tasje in lipvorm van deze dame kwam als geroepen.
Ik maakte het tasje in zilveren skai.
Ook de rits is zilverkleurig (die vond ik toevallig bij Stael)

In het tasje zit een cadeaubon in een zelfgemaakte lippenomslag.
En het geheel past in een katoenen tasje met transferprint van de wenskaart.


Een 'tijdelijke tattoo' in zilver  die ik vond bij een nagelstudio in mijn buurt is onze figuurlijke dikke zoen !



Omdat Guinevere een paar weken terug al een hele collectie jurkjes kreeg.....
(ik vond het , gezien de modellen geschikt waren om naar school te gaan ; beter om niet te wachten tot eind juni om de jurkjes te geven)
....heb ik voor haar verjaardag maar 1 jurk meer voorzien.
Het is opnieuw de Burda 9489 geworden ; maar nu een versie met katoenen rok.

De oranje boord is breed elastiek ( ook bij Stael gevonden), die uitgerekt kan worden tot op heupwijdte. De katoenen half cirkelrok heeft bovenaan ook de heupwijdte .Bij het stikken van de rok en de boord , heb ik de elastische boord wat uitgerokken.

Het gebloemde katoentje (poppy's) is niet erg dicht geweven ; dus voorzag ik een onderrok in heel dun wit katoen.

Aan deze jurk zal dus wel wat te strijken zijn na een wasbeurt !

Om de voorkant van de jurk aan te geven plaatste ik een omgekeerde applicatie van een bloem uit het katoen.





1 opmerking: