zondag 3 mei 2015

Een verjaardagswens : wat naaigereedschap voor een kleine herstelling .

Tja....naaigereedschap voor een kleine herstelling....wat moet dat inhouden ?
Een klein scherp schaartje misschien ?
Een paar naalden ?
Wat klosjes garen in enkele kleuren ?

En het verzamelen begon : spelden ; een goeie lintmeter ; een zoommaatje : een reissetje met diverse draadjes garen ; een vingerhoed ; een doorsteeknaald ; een paar hulpstukjes om je naald te bedraden...


Een schaartje en een haaknaald natuurlijk....
maar die stopte ik in een beschermhoesje  (links op de foto) :


Rechts op de foto staat het naaldenmapje : met daarin een assortiment aan naainaalden ; een maasnaald ; wat veiligheidsspelden.

Garen kon natuurlijk niet ontbreken...
En bij de bovenste set hoort ook een groter zoommaatje én een tornmesje



Ik vraag nog aan de jarige of zij nog iets anders wenst ...
of er nog iets ontbreekt...

Op de foto van het schaarhoesje en het naaldenmapje toonde ik al het stofje dat ik ervoor koos :
Dit is de omschrijving.


Het geheel borg ik op in een zelfgemaakte toiletzak.
Ik wou liefst een boxy model ; maar mijn eerste ervaring met het gekozen patroon....en de afwerking binnenin was minnetjes. Als ik ooit een ander , beter patroon aantref , probeer ik het nog eens.
(kijk onderaan om het tegenvallend boxy-model te zien)

In de rode appeltjesstof ziet mijn toiletzak (niet boxy) er zo uit :



De voering is licht tafelzeil.
Ik gebruikte het materiaal ook al om een mini rugzakje te maken.

Mocht u , beste lezer , nog een interessant aanvulling hebben voor deze tas met basis naaigerief....laat het me gerust weten in een reactie hieronder.

En mocht u een ervaren tassenmaker zijn , geef me dan een seintje als u een goed patroon kent van een boxy toilettas. Waarvoor dank.

****

Deze boxy tas haalde het niet :






1 opmerking: