zondag 26 april 2015

Kunst in huis : knippie sweater maat 152-158 in Van Gogh-tricot.

Toen ik bij Textielstad deze stof spotte....
...wist ik dat ik de volmaakte afsluiter gevonden had voor mijn project 'kunst in huis'.
Het is een mooie ; niet te dunne tricot met een overzicht van schilderijen van Van Gogh.


Het was de bedoeling om hier een Candy-jurk van te maken...
maar na het voorwassen bleek de stof toch ietsje meer gekrompen dan verwacht.
Een trui leek een goed alternatief.

Ik gebruikte een patroon uit knippie  ( december 2014 nr 37  - versie met gesloten schouder ) en knipte , voortgaande op de maattabel , een maat 158.
Ik heb de panden en de mouwen wel ingekort ; want kleindochter is nog niet zo lang.
Toch vrees ik dat de trui wat ruim zal zijn.
Och ja....wat oversized mag wel voor een trui , niet ?

Dit is het resultaat :



4 opmerkingen:

wilma zei

Echt geweldig!

Katrientje vanalles zei

amaai dat is leuk, ben ik effe jaloers op die stof!!!!

Sabine zei

oh, echt leuk en mooi gecombineerd met dat groen!

mijnnaaicreaties.blogspot.nl zei

Wat een mooie trui! Staat ook goed op deze broek