zaterdag 4 april 2015

Kunst in huis ( 1 ) !

Een museum bezoeken ; namen en werken van kunstenaars kennen....
...iets wat Guinevere zeker tot haar vaardigheden mag rekenen.

Zij gaat ook naar de kunstacademie ; leert er creatief omgaan met materialen.
Vorig jaar kwam Panamarenko naar de academie en kregen de leerlingen de opdracht een object te maken in zijn stijl.

Tijdens de grote vakantie ; na een gezellige babbel over schilderijen en beeldhouwwerken ; rees de vraag of een 'jurk à la....' tot de mogelijkheden behoorde.
Het eerste waar je dan aan denkt is 'Mondriaan'.
De Mondriaanjurk die Yves Saint Laurent maakte voor het modehuis Dior is alom bekend.
Guinevere tekende zelf de kleurvlakken voor haar Mondriaanjurk.

Het heeft een tijdje geduurd vooraleer ik aan de jurk begon.
Er waren immers een paar vragen te beantwoorden :
-waar vind ik geschikte tricot in de juiste kleuren
-is deze tricot behoorlijk kleurvast

Met de assistentie van een paar dames op het forum van de vereniginsancho.nl én een goede aankoopbegeleiding van de ervaren Lilian (eigenaresse van kleurenmix.nl) : heb ik het aangedurfd om deze tricot jurk te naaien.

Ik vertrok daarbij van een patroon van Created in X-land , dat ik al meerdere keren als basispatroon gebruikte voor een tricot jurkje.

helaas geen foto op model.
Volgt misschien nog.

Wat ik achteraf vernam :
Mondriaan werd ondertussen ook in de kunstacademie behandeld.
Guinevere tekende een ontwerp voor schoenen à la Mondriaan.
Ik heb het ontwerp nog niet gezien.



2 opmerkingen:

Danielle zei

Wow super zeg! Echt heel knap, wellicht ook nog iets voor de dames hier in huis, alleen dan zullen ze wel bedektere kleuren kiezen. Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het op model staat.

Vlijtige Lies zei

Vakwerk! iets anders weet ik niet te zeggen,zo mooi.