zaterdag 18 oktober 2014

New Look 6320 : 2 meisjesjurken met accessoires

Op mijn zoektocht naar patronen /modellen die in de smaak zouden vallen van Guinevere , botste ik op dit tuniek/jurkjespatroon van New Look.



Zo te zien een patroon met veel variatiemogelijkheden.
EN omdat ik een stuk nepleder in de kast had liggen.....
EN omdat Guinevere houdt van leder...
een bijzonder aantrekkelijk patroon.

Ik naaide 2 versies.
Versie 1 is gemaakt uit een zwart-blauwe Punta di Roma met een heel fijne barokke bloemtekening.
Het lijkt alsof iemand met een pen op de stof tekende. (helaas niet goed te fotograferen)
Toen ik deze stof helemaal onderaan een stapel stoffen op het Stoffenspektakel vond ; waren er meteen meerdere dames naast mij die interesse betoonden voor deze stof.
Ik heb Guinevere model B (met zakjes en strikjes) laten passen ; maar zij koos toch voor een hele sobere uitvoering zonder zakjes/strikjes.
Mocht ze het zich nog beklagen....ik heb de geknipte stukken wél bijgehouden.










Versie 2 naaide ik in stretch nepleder en zwarte Punta di Roma.
Het stretch nepleder vond ik toevallig in een kringloopwinkel.
Aan een rek hingen 5-6 enorme grote zwangerschapsbroeken in dit materiaal. (oversized maat 58-60)
Deze broeken waren nieuw....ik zag de mogelijkheid om 'ooit eens' de stof te recupereren....en voilà : dit patroon was een uitnodiging daarvoor.



(sorry : heel moeilijk om te fotograferen )


Bij versie 1 maakte ik zelf een ronde sjaal in stretch kant (infinity scarf noemt zoiets ) .
Helaas oogt het resultaat wat somber.
Ik maakte nog een tweede in een heel licht blauw gebloemd tricootje.
En als ons madammeke dat niet mooi vind....moet ze maar eens vragen aan Mama om naar Veritas te gaan om een ander sjaaltje te kopen.






Maar ik voorzag ook een alternatief : de muzieknotenhanger.
Een tijdje geleden al zag ik de tutorial voor deze lederen muzieknoten op deze Franse blog.
Daar Guinevere muziekles volgt....lijkt zo'n hanger mij op het lijf geschreven.
Dit keer gebruikte ik wel echt leer.
Straks ga ik Nicole (mijn schoenhersteller) eens lief aankijken om de gaatjes te ponsen in mijn muzieknoten.
Want zo'n ledertang heb ik niet in mijn bezit.

En op de foto kan je zien dat Nicole inderdaad haar postang heeft bovengehaald.
Dankjewel, Nicole !



Geen opmerkingen: