zaterdag 21 juni 2014

Twee tricot jurken......een cadeautje omdat Guinevere jarig is.

Guinevere heeft een chronisch tekort aan comfortabele kledij.
Ik maakte al 3 tricot jurkjes....
nu volgen er nog een paar.

Jurkje nummer 1 is een high-low-hem-model naar een voorbeeld uit Kindermodeblog.nl
Ondertussen verscheen bij New Look een patroon voor zo'n jurk !

Ik maakte de jurk in viscose tricot.
De zoom werkte ik af met een rolzoompje ; maar dat was geen makkie over die schuine naden van de rokpanden. De volgende keer zou ik dat beslist anders afwerken.
Op het voorbeeld in Kindermodeblog stond een halsketting met een pluim (veer).
Die vond Guinevere erg leuk.
Maar niet zo gemakkelijk te vinden.
Op meerdere dagtrips liep ik in elke mogelijke 'byjou-winkel' binnen om zo'n ketting te vinden.
Toen ik het opgegeven had om ernaar te zoeken....vond ik eentje bij Kruidvat. (haha)



* de lengte van de knoopceintuur moet nog op maat aangepast worden









De tweede jurk maakte ik volgens het patroon van de jurk met ronde kraag uit het boek
 'Stof voor durf het zelvers'.
In een oud tricot stofje met engeltjesprint maakte ik een proefmodel; wat ik tot (romantisch) slaapkleed afgewerkt heb.







In het echte jurkje (viscose tricot) primeert de print van de stof.
Nu nog kijken of het jurkje ook als jurk kan gedragen worden en of het geen te hoog slaapkleedgehalte heeft.




Misschien is er straks kans op een foto maken 'op model'.

*****

Ja , hoor !
De rode jurk werd als 'cool' bestempeld...
werd onmiddellijk aangetrokken...
is ook aangebleven om naar de ODD van de Kunstacademie te gaan , waar Guinevere cursus volgt.
Ze poseerde graag even vooraf :





En de verenketting IS belangrijk !!



6 opmerkingen:

Sabine zei

wat een prachtige jurkjes alweer en ... nu ja, ik kan haar wel volgen dat de rode haar favoriet is. Hij is werkelijk prachtig geworden. De andere jurk vind ik ook heel mooi, maar de rode, daar straalt ze werkelijk in.

Marian zei

Ha ha...een 'echte' Guinevere..mooie jurkjes.

Angel Trendy Fashion zei

Heel mooie jurkjes hoor en ook al dient je engeljurkje als slaapkleedje ook deze is geslaagd

Inge zei

Reken maar dat de verenketting belangrijk is! Ook op zondag moest de rode jurk aan, 's avonds/'s nachts snel wassen en drogen en vandaag opnieuw in 't rood naar school :-)

Omias maaksels zei

Ik dacht het al dat deze jurk een 'schot in de roos' was. ;-)
Gelukkig is deze tricot snel gewassen en gedroogd !
En hopelijk houdt de verenketting het even uit.....want ze zijn niet overal verkrijgbaar.
Jammer voor Guinevere dat de asymmetrische modelletjes niet zo makkelijk te vinden zijn.

Anneleen zei

Heel tof! Ze staat er echt prachtig mee...
Groetjes