donderdag 8 mei 2014

Burda 9489 maat 146 : variante ; maar weer in blauw

Enkele weken geleden kreeg Guinevere een blauw-witte jurk volgens dit patroon .
Ik gebruikte het bovenstuk van deze jurk een tweede maal ; maar gebruikte het rokdeel van de giggle-jurk , die ze toen ook kreeg.

En ja : wéér in blauw. (haha )
Dat heeft alles te maken met het feit dat ik bij mijn zoeken naar stretch kant én dezelfde tint tricot , slechts een beperkte keuze had.
Deze stoffen kocht ik bij Samitex. Toen mijnheer hoorde waarnaar ik op zoek was , kreeg ik meteen passend advies. Fijn , vond ik dat !

De stretch kant stof is wel fragiel.
Ik heb madammeke dan ook gezegd om er geen wilde spelletjes mee te gaan doen.

Ik heb de rest van de jurk erg sober gehouden.
Een ceintuurtje , zoals bij de eerste versie , wou ik niet nog eens...
Ik probeerde een smal bandje dat voor en achter zo'n 8 cm voorbij de zijnaad zou lopen ; maar uit deze stuggere tricot lukte het me niet om een smal bandje perfect te stikken.
Mijn dochter vond de twee knoopjes (ik zoek tegenwoordig iets om de voorkant aan te duiden , zonder een label te moeten bevestigen in de hals ) erg geschikt.

Opa heeft er snel het kleine cameraatje bijgehaald om wat kiekjes te maken.





Deze jurk is iets langer dan de vorige.
En vermits dit eigenlijk een 'pasbeurt' was....stelde ik voor om de rokpanden een paar cm in te korten ; maar madammeke vond het goed zo !



6 opmerkingen:

ria zei

Volgens mij ben je haar kleerkast flink aan het aanvullen. Beide modellekes zijn weer mooi voorbeeldjes om hier ook is te tonen. En....wat worden ze toch groot hé (model)
gr ria

Omias maaksels zei

Ja, hé , Ria , ze wordt inderdaad groot ; binnen een zestal weken wordt ze 8 ; maar in denken en praten is ze bijna een tiener. ;-)

Sabine zei

mooi jurkje in een prachtig blauw! En het draait dan nog ook. Wat kan een meisje van bijna 8 zich nog meer wensen ;-)

Aline zei

Mooi! En stijlvol, zou het hier ook heel goed doen. Jurk, blauw, kant :)

Danielle zei

Prachtig, helemaal mijn smaak!

Omias maaksels zei

Dank jullie wel voor de complimenten !