donderdag 23 januari 2014

Poezenprint (digitale print op viscose-lycra) voor longsleeve maat 146

Guinevere woont in Ieper...
en vermits Ieper een kattenstoet heeft....
is een truitje met poezen een gepast kledingstuk.

Je moet toegeven ; als je dit stofje ziet ; dan geraak je toch meteen in bekoring....

Ik zag via Facebook het stofje verschijnen in de webwinkel van Klijntje en bestelde even later een stuk ervan.
Ik maakte wel een foute berekening ; want de stof was iets gekrompen na het voorwassen en dat had ik niet gedacht van een viscose-lycra.
Geen nood....(dacht ik )...een afwerking met zwart zal best lukken.
Helaas : de zwarte tricot stofjes die ik in mijn kast had ; waren geen van de drie 100 % combineerbaar met het zwart in de poezenstof.
Op zoek gaan naar een bijpassend  écru...of groen...of oranje tricot lapje om het shirt af te werken vond ik al helemaal een onbegonnen werk.
Gelukkig kon ik nog een kleine reep bijbestellen...
(beide bestellingen/leveringen verliepen erg vlot)

Misschien toch even zeggen dat dit een erg dun stofje is.
Voor Guinevere , die het snel warm heeft , en die zich meestal in laagjes kleedt , is dit best te doen.
(@ Guinevere : heb je een zwarte bolero , of zou de bolero in nepbont passen hierbij ?)
Maar als winter-of voorjaars-shirt is deze stof toch beter van een extra laag voering te voorzien.

De longsleeve op de foto is nog niet gestreken
(ik installeer de strijkgenerator niet voor 1 stuk)
Gelieve dus de rimpels en de ongestreken boord vanonder te negeren.


Het patroon is een patroon van een basis-shirt-longsleeve uit een oudere Ottobre.



3 opmerkingen:

ria zei

Volgens mij kan je kleindochter niet anders dan in de wolken zijn.
Je hebt dat goed opgelost met die boord onderaan, ik denk dat dit mooier is dan zwart.
gr ria

MaZella zei

Dit model zal ik pinnen! super eenvoudig maar toch zo mooi!!

Omias maaksels zei

Mijn kleindochtertje heeft het shirt ook al veel gedragen ; de kleuren blijven goed in de was.