zondag 12 januari 2014

Pillow pet : vertaald : knuffeldierkussen

Ik las op het naaiforum de term 'pillow pet'.
Ik wist niet wat het was....verwarde 'pet' (dier) met 'pet' (hoofddeksel)

Vrij snel kreeg ik een paar voorbeelden in levende lijve te zien toen een koppel in de supermarkt met zo'n beest rondzeulde....aanschoof aan de kassa.....de kassierster om de juiste prijs liet bellen.....om dan plots te beslissen dat ze het niet zouden meenemen.
Dit aanschuivend bekijken en wachten liet mijn aandacht voor zo'n knuffelkussen alleen maar toenemen.

En toen Guinevere in slaap viel in de auto...
en toen ik haar sprak over zo'n knuffelkussen-logeerkussen-autoslaapkussen.....
kreeg het idee verdere vormen.

Guinevere koos voor een poes .
Ik zocht een kleurplaat van ene poezenkop.
Het vinden van een gepast , rechthoekig , niet te dik  binnenkussen was niet gemakkelijk ; al zeker niet als Ikea 's morgens 61 stuks van het favoriete kussen binnen heeft en er 10 ' na het openingsuur geen enkel kussen te vinden is.
Het kussen dat er nu in zit is wel zeer goedkoop ; maar 'k weet niet of het een wasbeurt zou overleven.

Foto's van de knuffel ; het kussen en een detailfoto van de poezenkop :

3 opmerkingen:

Angel Trendy Fashion zei

o wat leuk en inderdaad soms denk ik ook bij sommige namen wat is dit nu weer en ga ik het dan in google gaan intikken om te zien wat het is

Danielle zei

Ik had er ook nooit van gehoord, maar zo'n kussen is wel erg leuk!

Omias maaksels zei

Het knuffelkussen werd van harte verwelkomd als 'auto-slaap-kussen'.