zondag 12 januari 2014

Knikkerdoolhof

Een klein project ( allé...dat was de bedoeling) dat ik via Pinterest vond in de categorie ' busy bag' en later ook via deze blog.
Heel spijtig , lieve lezer....maar busy bag kan ik niet anders vertalen dan met de oubollige term : 'bezighoudproject'.
= Kleine knutsels  waarmee kinderen zich even kunnen bezig houden....
-in de auto
-in de wachtplaats van de dokter
-in hun bedje als ze vroeger wakker zijn dan hun wekker....

Waarom mijn knikkerdoolhof zoveel tijd in beslag nam ?
wel...
Ik las op een blog dat iemand de banen met redelijk grote steken gestikt had ; bovenop het zijdepapier dat de lijnen moest aangeven.
Bij het lostrekken van het zijdepapier werden ook de grote steken meegetrokken.
Ik dacht dus om slimmer te zijn en kleinere steken te nemen...zigzagsteken dan nog wel (haja...dan worden de banen duidelijker ).
Helaas....het zijdepapier kreeg ik niet van tussen de steken.
Kijk zelf maar op de rechterkant van onderstaand plaatje :


Lelijk , hé ?
Zo kon ik dit lapje toch niet afleveren.
Ik besloot om het werkje te laten weken in warm water...
maar het omgekeerde van wat ik verwacht had deed zich voor : het zijdepapier nestelde zich nog meer rond de steekjes.
Lostornen....pincet...niets hielp.
Dus besloot ik om een tweede stuk te starten.
Maar nu met een beter materiaal om de lijnen vast te leggen.
Rietje (op Sancho) adviseerde mij om soluvlies te gebruiken ; maar dat ken ik (nog) niet en had het dus ook niet ter beschikking.(staat nu op mijn boodschappenlijst)
Ik heb dan Avalon gebruikt.
En het werkte.

Links op de foto zie je al een deel van het resultaat.

En dit is mijn knikkerdoolhof :




2 opmerkingen:

Danielle zei

Jammer dat het zo tegenzat met de stiksels en het papier. Toch goed dat je hebt doorgezet en zo weer een leuk speelding voor je kleinkinderen hebt. Ze zullen hier best zoet mee zijn.

Omias maaksels zei

Of het leuk en nuttig zal zijn....dat zal nog moeten blijken.
IK vond het wel een erg leuk idee !