zondag 12 januari 2014

Cleopatra-verkleedjurk

De liefde van mijn kleinkinderen voor verkleedkledij is groot.
Waarschijnlijk hoef ik mijn trouwe volgers daarvan niet te overtuigen.

Samen met de vraag naar een batgirl-dress ; vroeg mijn kleindochter naar een Cleopatrajurk.

Cleopatra VII Philopator (januari 69 v.Chr. – 12 augustus 30 v.Chr.) was koningin van het oude Egypte, het laatste lid van de Ptolemaeïsche dynastie en dus de laatste Hellenistische heerseres van Egypte. Ze is verreweg de bekendste van de vele gelijknamige Egyptische vorstinnen en wordt gewoonlijk kortweg als Cleopatra aangeduid.

Zo ziet een (volwassen) Cleopatrajurk eruit .

Voor Guinevere's jurk gebruikte ik witte velours de panne; stretch gouden stof en turquoise satijn en lichte voile gordijnstof.
Hier enkele foto's :
Jurk zonder ceintuur met duidelijk zicht op het (gevraagde) voile rugpand met een lusje om de vinger door te steken




Met turquoise ceintuur

Enkele accessoires voor bij de jurk.

Ik kocht een zwarte Cleopatrapruik voor bij deze jurk.
(Guinevere is blond)

6 opmerkingen:

Danielle zei

Cleopatra ken ik niet, maar je hebt weer een knap staaltje werk geleverd met die lastige dunne en glijbare stofjes.

Omias maaksels zei

Het is nu nog even nadenken over een bijpassende cape of zo.....

Gera zei

Leuk, zo'n goudkleurige band over het haar lijkt me ook leuk erbij. Ik moest gelijk aan d'r puntneus denken (Asterix).

Omias maaksels zei

Ik ben even gaan googelen op asterix (stripverhalen en animatiefilmpjes zeggen mij niks) en inderdaad de puntneus gezien : grappig !

Omias maaksels zei

Oh : en nog vergeten....en ook niet op de foto....er is ook zo'n goudkleurige haarband bij . Ik vond die in een kringloopwinkel en die was zo mooi dat ik het zelfmaakplan meteen opborg.

Gera zei

Inderdaad, zo'n haarband hoort er wel bij. Wij lazen vroeger thuis veel Asterix vandaar. Je steekt er nog wat van op ook, er is veel geschiedenis in verwerkt.