zondag 18 augustus 2013

Yakari ( indianenpak)

Yakari is de kleine indiaan uit dit stripverhaal en dit filmpje.
Kleinzoon Florian  is grote fan van Yakari.
Hij wil er graag af en toe bijlopen als Yakari en bestelde een Yakaripak.

Het was niet zo eenvoudig een stof te vinden die de juiste tint had én die niet rafelt.
De stof die ik , na lang aarzelen , kocht is een carnavalsstof (polyester, dus) die er van boven een beetje uitziet als suède/suedine. De kleur is goed , al is die niet altijd goed op de foto's....en de stof rafelt niet.

Ik heb de Yakari-hes wel vooraan een velcrosluiting gegeven , zodat Florian gemakkelijker het hesje kan aantrekken.

De haarband is uit gelijkaardig materiaal gemaakt.
De indianenveer vinden was bijna een dagtaak. ;-)



 




De rode broek is uit hetzelfde materiaal gemaakt.
Het is de bedoeling dat de broek over een andere broek wordt gedragen.
Toch denk ik dat er even zal moeten gepast worden....ik heb immers geen recente maten van Florian in mijn notaboekje staan.
(vandaar dat de broek nog niet gestreken is)


De lendenschort ( voor en achter ) maakte ik uit vilt.




De gebruikte patronen voor hesje en broek zijn een verknastering van patronen uit Ottobre en Sabrina kindercarnaval.

Ik denk wel dat het naar Florian's wens zal zijn.
Misschien kan hij het pak nog aan op het schoolcarnaval.
En lukt het niet meer...
omdat hij teveel gegroeid is...
of
omdat hij geen fan meer is van Yakari
Dan maken we toch een ander pak , niet ?

3 opmerkingen:

Sabine zei

Wat een leuk pak heb je er weer van gemaakt! Gegarandeerd dat Florian er superblij zal mee zijn. Hopelijk past hij er nog in tegen carnaval en blijft hij nog fan!

groetjes,
Sabine

Anne zei

Oh wat weer een prachtige creatie van je!

Anoniem zei

Zo leuk!