donderdag 4 juli 2013

Basic strandjurk (140)en short ( 140 ) en proefpyjama (122)

Na mijn persoonlijke uitdaging : 7 kledingstukken voor de 7de verjaardag van mijn kleindochtertje...
heb ik al een nieuwe lijst met projecten klaarliggen.
Een eenvoudig 'probeer' strandjurkje in de rest van de visjestricot die nog in mijn kast lag.
Patroon is een verlengde spaghettitop .


Ik wou aan de voorzijde een donkerblauwe visapplicatie naaien...
maar kleindochter vond dat er al genoeg vissen op de jurk staan. ( ;-)  )


Ik maakte voor haar ook een tricot short.
De gebruikte stof is iets dikker dan de doorsnee tricot .
Het patroon komt uit een oudere Burda-special voor kinderen.
Op de foto zit er nog geen koordje in de tailleband.
Guinevere mag zelf kiezen of ze een koordje in hetzelfde groen wil of het fluo koordje .
Rara wat ze zal kiezen.....







Voor Florian maakte ik een proef-zomerpyjama.





Beide patronen komen uit Ottobre.
(shirt uit Ottobre 2012/3 )
Ik tekende en knipte maat 122....
maar laat de pyjama toch maar passen vooraleer een volgend exemplaar te maken.
Ik vind het shirt een beetje smal.
De stof van het pyjamashirt is een restlap uit mijn kast.
Florian kreeg eerder een tussenseizoenpyjama uit deze stof.


Zoals verwacht is het shirt wat aan de smalle kant.
De halsuitsnijding is ook wat wijd.
Voor de volgende exemplaren kijk ik uit naar een andere patroon.
Misschien beter met ronde hals.





2 opmerkingen:

Vlijtige Lies zei

Zo, veel gemaakt en leuke stoffen zeg!!Grappig verhaaltje van die vissen;)

Unknown zei

Ik kom bij jou terecht via de blog van Mamascha, en omdat je zegt dat je VEEL te oud voor de enquête van de studente bent, was ik nieuwsgierig.
Ook ik ben VEEEEEL te oud.
Grappig.

Ik zie dat je graag naait.
Bij mij is het momenteel stoffen giveaway tot de 15de nog.

http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/