zondag 23 juni 2013

Wijd rokje maat 140 -digitale print

Beste lezer/kijker,

Het zal duidelijk zijn dat de stof en de print ook de keuze van model en uitvoering bepaald hebben.

Ik had op een blog een bloesje gezien in deze poppetjesprint.
Maar madammeke is niet echt een bloesjesfan.
Nu ja : ze is ook niet meteen een rokjesfan...
maar ik denk dat ze voor dit stofje toch een uitzondering zal maken .

Het patroon vond ik in Knippie van april-mei 2012 (patroon 27)
Ik heb het patroon wel groter gemaakt ; in Knippie is de grootste maat 134.
Het rokje is volledig gevoerd met Venezia-voering.

De zoom is nog niet afgewerkt...
er moet eerst gepast worden .

Ik kocht een grijs t-shirt met zilver en roze print erbij ; maar ik denk dat het rokje met meerdere tops gecombineerd kan worden.





Met een bijpassend gekocht shirt.
Hoe mooi de poppetjes ook zijn....een rokje is minder haar ding dan een jurk of een broek.
Ze vond het ook ongewoon om de tricot tailleband op taillehoogte te dragen....wou hem op heuphoogte ; maar daar bleef ie niet zitten , vaneigens !

4 opmerkingen:

Karin zei

Waar heb je die stof vandaan!? Mijn dochter is helemaal gek op Blythe-popjes!

Omias maaksels zei

Op een goeie dag zien liggen bij Verkempinck in Oostende en meteen een stukje gekocht.

Nicole Claudia zei

Wat een ontzettend leuk stofje, nog nooit gezien, super!

Perfect modelletje voor zo'n bijzonder printje, shirtje staat er mooi bij.

Groetjes, Collie

Omias maaksels zei

Ik denk dat het ook door Mim-pi gebruikt werd.