zondag 23 juni 2013

Poppies in de hoofdrol : rokje en shirt

Vorig jaar kreeg Guinevere een set kleertjes in het thema New-York. (verjaardagscadeau)

Vandaag (als ik dit schrijf) wordt Guinevere 7 jaar.
Eén van de cadeautjes voor haar verjaardag verwijst naar de klaprozen die symbool staan voor de herdenking aan de grote wereldoorlogen.
In Ieper , waar kleindochter woont , zie je klaprozen in allerlei uitvoeringen.
Heel indrukwekkend is het veld van (kunststof) klaprozen die door Britse (?) kinderen en tieners rond 11/11 op het veld achter de Menenpoort worden geplaatst samen met een persoonlijke vredesboodschap.

Voor Guinevere heb ik een tekst gemaakt met wat uitleg over de 'poppies'.
Ze krijgt ook een zakje klaprozenzaad en enkele vellen briefpapier met klaprozenrand.

EN dit setje :



Ik heb heel lang moeten zoeken naar een geschikt poppies-stofje.




Uiteindelijk heb ik het kunnen kopen in Harelbeke (!)

Het t-shirt (ouder patroon uit Ottobre) liet ik borduren. Het resultaat oogt mooi....maar voelt heel hard aan. Ik hoop dat dit beter - zachter - wordt na het wassen.
Of zijn er ervaren borduursters die hier weg mee weten...of die tips hebben voor de borduurster om dit de volgende keer anders uit te voeren.

Het rokjespatroon haalde ik bij :



Benieuwd of dit rokje goed kan gedragen worden.
Guinevere's rokjes zakken vaak af.
Daarom heb ik de tailleband deels in elastiek en deels in knoopsgatelastiek gemaakt.Benieuwd of dat een betere aanpak is.
Ik vond het wel niet zo eenvoudig om beide te combineren.

Bij dit setje horen oorringetjes die gemaakt zijn van knoopjes.
Ik kocht ze bij
(mede-cursiste Franse Club)
Heb je nog oude , speciale , knoopjes teveel...
Els zou blij zijn haar collectie te kunnen aanvullen 




Nog enkele detailfoto's :





Oei...er ligt een draadje op de roze poppy in de rechter benedenhoek....
en ook : het rokje is nog niet gezoomd.




Sorry voor de rommel....




Geen opmerkingen: