zaterdag 23 maart 2013

Twee shirts maat 140

Op het stoffensepktakel in Gent kocht ik 2 tricotjes voor een t-shirt voor Guinevere.

Het eerste stofje is een 'love'-print op wit ; ik kocht het bij het kraam van Claeys in Temse.
Voor mijn Nederlandse blogvolgers : het aanbod van  Claeys kan je vergelijken met Samitex (hun duurder aanbod) en met Timmerman. Goedkope stoffen vind je niet bij Claeys. Kwaliteit wél.

Ik gebruikte een ouder patroon uit Ottobre ; tekende en knipte maat 140 (mits enkele aanpassingen in de taille). Het viel me tegen dat het shirtje toch wat kort oogt ; terwijl Guinevere nog enkele centimeters beneden de 140 blijft.

Guinevere bekijkt het shirt in de grote spiegel....maakt er graag een dansbeweging bij....



Ik vind het shirt OK....
maar het mocht wat langer.

Het rokje beschreef ik hier al eerder....
moet eigenlijk boven een legging gedragen worden.
Maar Guinevere vond een legging op dat moment wel wat warm....en dus presenteert ze ons haar nieuwste blauwe plekken.


Het tweede tricotje kocht ik bij de immer vriendelijke Ria Hoegen.
(Zo moedig vind ik het , hoe zij de draad weer opgepakt heeft na de dood van haar man)

We hadden eerst een korte babbel over de jurkjes die aan haar kraam hingen ....ik zag de jurkjes al op het sanchoforum en keek er naar uit om Ria's kraam tussen de vele standen te kunnen vinden.
Ik gebruik hier voor het eerst een Jaliepatroon.
Deze patronen zijn wel handig omdat ze heel veel maten omvatten (kindermaat 92 tot damesmat 52)
Hun maatvoering verschilt wel van die van Knippe ; Ottobre en Farbenmix.
Hun naaibeschrijving (met schetsen) vind ik wel prima.



Guinevere trekt een gekke snoet bij het passen.....



Dit is het afgewerkte shirt :









1 opmerking:

Zussies zei

Mooie shirtjes, lekker fris van kleur.