zondag 22 januari 2012

Kaatje-ridder-jurk maat 128-134

Guinevere wou graag een jurk zoals Kaatje draagt in 'Kaatjes tralalaatjes'.
Maar dan liefst met letter G in plaats van K....en het mocht in die zachte stof (= Nicky)

Ik koos het Farbenmix-patroon Wangerooge ; verlengde het tot jurk.

Maar dan waren er nog de kantelen onderaan de jurk.
Irma  schonk klaarheid.
Dankjewel , Irma voor de gedetailleerde uitleg.

Uiteraard hoort bij de jurk een lichtgele legging.
EN een ceintuur : want daarmee was ze in haar nopjes !
Er zullen  nog jurkjes volgen met ceintuur , denk ik.

Op de foto's zie je Guinevere tijdens de pasbeurt.
Let dus niet op de kleuren van legging en sokjes.

Verder toon ik ook wat detailfoto's van de jurk.
Ik vind dat de kantelen beter hadden gekund....maar bij Stael (stoffen en fournituren in mijn woonplaats) was er geen tricot voeringstof. Ik heb dus de lichtste tricot gebruikt die ik kon vinden....maar vond het toch nog wat té dik om de kantelen af te werken.

Opmerking : ik heb het patroon behoorlijk mogen verbreden.
Wat ik anders niet moet doen bij FM.
Is de Wangerooge dan smaller ?
Ook de kraag is breder dan bij het patroon.










De grijze Nicky kocht ik bij Michas Stoffecke (online )
De gele Nicky kocht ik bij Verkempinck (Oostende)
De gele tricot voor de legging kocht ik bij Arteveldestoffen (Gent)

3 opmerkingen:

Sabine zei

Oh Mia, wat heb je dat weer leuk gedaan en je kleindochter ziet er heel erg blij uit! Hij bevalt haar duidelijk!

Wat het patroon betreft, ik vind de Wangerooge helemaal niet zo smal vallen voor onze dames, maar ik moet nu wel zeggen, Kyana die vroeger de "breedste" was, heeft momenteel een gigantische groeischeut gekregen en die heeft zich enkel doorgezet in haar lengte. Gevolg: ze is nu wel heel smal en het is net voor haar dat ik onlangs die Wangerooge maakte. Ik weet dus niet of dat een ideale referentie is.

In elk geval, je hebt het weer schitterend gedaan!

groetjes,
Sabine

Omias maaksels zei

Dankjewel !
De jurk bevalt haar inderdaad !

Inge zei

Heb je weer super voor elkaar (o)mia ;)
En niet zo kritisch hoor, ziet er top uit.
hihi zit me al te verheugen op je volgende bestelling ;) ;)