zaterdag 24 december 2011

Pyjama-jongen-Zweedse tricot-maat 104

Een tijdje geleden kon ik een stuk Zweedse tricot kopen.
(dankjewel Marloes)
Ik gebruikte de stof voor een pyjama voor Florian.
(patroon Ottobre winter 2009)

Ottobre stelt een flatlocksteek voor op de raglannaad ; geeft aan dat dit ook met een naaimachine kan .
Na veel zoeken en veel testlapjes contacteerde ik mijn naaimachinedealer , die zei dat mijn Janome dit soort steken niet kan maken.
Ik probeerde een andere siersteek uit op de raglannaad , maar dat maakte de naad véél te hard.
(toch eens denken/sparen voor een cover ? )


Dit is het resultaat !
gelukkig is Florian een slanke jongen...
want het patroon mocht is redelijk smal , me dunkt !






3 opmerkingen:

Klaasje zei

Wat een prachtige pyjama. Daar zal hij lekker in slapen!!
Gr, Klazina

Danielle zei

Leuk stofje voor een pyama! En weer netjes gemaakt hoor! En zonder flatlocksteek kan het ook goed toch!
groetjes Danielle

Sabine zei

Prachtige pyjama! Heel mooi stofje trouwens en weer zo mooi afgewerkt!

groetjes,
Sabine