maandag 26 december 2011

Farbenmix-Yorik in superfleece

In een blog van een lieve dame op Sancho , zag ik toevallig een prachtig stofje : fleece met allerlei voertuigen als print.
Ik vroeg haar waar de stof vandaan kwam...ze vond het niet erg dat ik het idee van zo'n trui zou 'pikken'...
(dankuwel Mira)
Het patroon Yorik had ik liggen...
Mirjam van de Lapjesschuur had nog zo'n stuk in voorraad en het werd me snel toegezonden.
(handig dat ik bij de Lapjesschuur met PayPal kan betalen)

Dit is het resultaat !
Ik heb de zak op een andere manier genaaid , zodat ik het dessin van de voertuigen kon laten doorlopen.
Ik heb ook de brandweerwagen centraal gezet.
Als u eerder op mijn blog het Sam de brandweermanpak zag...dan zal u weten waarom.

(als ik de Yorik nog een smaak moet ik de mouwboorden nog meer versmallen . Ze zijn , niettegenstaande het feit dat ik ze al smaller knipte, toch nog te wijd)

Ik maakte van de rest van de stof een groot kussen.
Even naar Tv kijken naar Sam de Brandweerman is elke avond het begin van het slapen-gaan-ritueel.
vanaf nu kan Florian dat op zijn eigen kussen.
(er is een rits ; zodat de hoes wasbaar is. De binnenkant is een groot kussen van Ikea)




6 opmerkingen:

Klaasje zei

ow, wat ben je druk geweest. Wat mooi weer allemaal...
Leuk zo'n kussen, kleine moeite en ze zijn er vaak zo blij mee.
Gr, Klazina

Mariette zei

De Yorik is echt geweldig geworden en het kussen ook!

Danielle zei

Wat een mooie trui, en perfect gedaan zo met het overlopende autootje van zak naar trui! Leuk dat je er nog een kussen bij maakte.
groetjes Danielle

Sandra zei

Wow super! Erg mooi geworden!

Groetjes, Sandra

Sabine zei

Wat een prachtige sweater! Die zal je kleinzoontje zeker heel erg mooi staan! En dan zijn bijpassend kussen... gegarandeerd dat hij met veel plezier naar "Sam de brandweerman" zal kijken :-)

groetjes,
Sabine

Anouk zei

Wat een leuke trui is het geworden, netjes dat je op de zak het patroon van het voertuig hebt laten doorlopen.
Sancho groet, Anouk