donderdag 13 oktober 2011

Klein Pellworm in Fleece maat 128

of...hoe een mens kan sukkelen met de knoopsgaten. (GRR)

Deze trui was in het voorjaar 2011 geknipt en deels genaaid...maar was nog te groot voor Guinevere.
Ik had toen besloten om geen rits in de trui te maken....want ik voorzag een paar moeilijkheden.

Prym-drukkers leken mij toen de ideale oplossing...en ik kocht alvast een setje grotere drukkers.

Onlangs wou ik de trui afwerken....hij zou nu wel de juiste maat zijn....
en ik probeerde de drukkers op een proeflapje fleece.
Maar de drukkers konden er niet in met de prymtang (?) en ik zag het hamerwerk echt niet zitten.

Uiteindelijk besloot ik gewoon knopen en knoopsgaten te gebruiken voor de sluiting.
(ik had ook nog die mooie Rhapsody in Blue-knopen ...bedacht ik )

Maar hemeltje-lief !
Wat was dat een lijdensweg : die knoopsgaten in fleece.
Op mijn grote proeflap had ik zo'n 25 mislukkelingen van knoopsgaten.
De dames op Sancho kwamen met allerlei tips aandraven....
Even heb ik de trui in een hoek gegooid....

's Anderendaags heb ik in een slakkentempo 3 van de 4 knoopsgaten redelijk behoorlijk kunnen maken.
Bij het vierde knoopsgat heb ik handmatig moeten ingrijpen.
Woensdagnamiddag heeft Guinevere de trui gepast...
Jammer dat hij maar nipt is.

Vermoedelijk zal hij hier wel van pas komen bij het voetballen en vliegeren met Opa.

Sorry...de foto's zijn niet zo gelukt.




6 opmerkingen:

Kaatje zei

Ondanks je gevecht met de knoopsgaten vind ik het een supermooi vest geworden! Laat door die ellendige knoopsgaten niet de moed zakken hoor. Je maakt hartstikke mooie dingen voor je kleinkinderen!

Groetjes Bianca

Klaasje zei

De knoopsgaten kan ik zo niet zien, maar het geheel oogt heel mooi hoor!
Prachtige kleuren!
ik hoop dat ze hem toch nog veel gaat dragen, dan heb jij er ook nog plezier van.
Gr, Klazina

Danielle zei

Jammer joh dat het zo'n ellende is geweest.Het stofje vind ik wel heel mooi! en ik zie dat het ook netjes met (satijn?) biaisbandjes is afgewerkt. Nu maar hopen dat ze het nog veel aankan. groetjes Danielle

Mira zei

Zie nu pas dat het je toch gelukt is; mooi geworden, complimentje voor je doorzettingsvermogen!
Nu nog hopen dat mijn reactie nu wél geplaats kan worden (lukt al maanden niet meer)

Groetjes,
Mira

Omias maaksels zei

Allemaal bedankt voor de bemoediging !
Zoals je ziet , Mira , lukt het deze keer wél om de reactie erdoor te krijgen.
Troost je...je bent niet de énige die problemen had/heeft om te reageren op mijn (of andere) blog's.

Vlijtige Lies zei

Wat een sjieke fleece trui!En van die ellendige knoopsgaten zie ik niets hoor:) Het is allemaal zo netjes afgewerkt! Knap dat je door gezet hebt.