vrijdag 22 juli 2011

Pipi Langkous-schort maat 116 // brave versie !

 Het patroon komt uit Ottobre 2004/4.
Posted by PicasaDe keukenschort die Guinevere hier droeg bij onze bakactiviteiten was al een tijdje té klein geworden. Een échte Pipi-langkous-schort stond op het verlanglijstje van de jongedame.
Het projectje werd helaas een paar keer uitgesteld wegens andere prioriteiten.

Ik had het groene patchworkstofje en het gele biaisband liggen voor dit schortje ; maar na het wassen bleek het groene katoentje toch wat té licht voor een schortje dat de kledij eronder moet beschermen.
Ik besloot het volledige schortje te voeren.
Weliswaar vind ik het nu wat té dik....

Er zal dus wel een tweede versie komen ; iets minder braaf....méér Pipi-langkous-ondeugend van kleuren...
Maar daarvoor ga ik eerst uitkijken naar steviger katoen.
Misschien heeft Ikea dat wel.

Bedenking achteraf : indien ik de techniek had beheerst om biaisband in één stikbeurt te naaien ; dan zou dit schortje perfect 'double face' gekund hebben. (= langs beide kanten te dragen)