maandag 11 juli 2011

Glee-setje




Guinevere houdt van dansen....en van Glee...
Ik maakte dit setje als verrassing voor haar verjaardag.




Ik gebruikte tricotstof ; verknasterde een jongenshemdje (genre : marcelleke voor de Vlamingen) om dit leuke topje te maken.
Er kwam heel wat denkwerk bij...


Ik had een aantal technische probleempjes om. met het biesje op de plooirok.
Maar gelukkig kreeg ik de steun en het advies van enkele dames op sancho.

Voor de rokbies heb ik uiteindelijk 3 cm witte en 3 cm zwarte tricot tot een lange band aaneengestikt.
vervolgens heb ik de inslag gerijgd ; op het rokje gespeld en opnieuw gerijgd vooraleer te stikken.

Ik had een vreemd probleem met de strijkletters : 2 ervan zitten vlekkeloos op het shirt ; de 2 rechtse vertonen kleine witte puntjes lijmrest. Ik hoop dat letters én kleuren bewaard blijven bij het wassen.

Guinevere vindt dit géén verkleedkledij.
Ik had het oorspronkelijk zo bedoeld ; maar ik vind het ook leuk om gewoon te dragen.


Posted by Picasa

2 opmerkingen:

Nicole Claudia zei

Wat een leuke verrassing. Het setje is heel mooi gemaakt. Die bies zal inderdaad wel een toer zijn geweest, maar is perfect gelukt. Met leuke gympies of flipflops inderdaad te mooi voor de verkleedkist!!!!

Groetjes, Collie

Kreatita T zei

Heel leuk setje, echt Glee :) Ik geloof dat ze daar heel blij mee was