maandag 11 juli 2011

Barbie-draagtas


Ik kocht dit Hello Kitty-stofje oorspronkelijk voor een slaapkleedje ; maar zocht er een andere bestemming voor toen ik merkte dat de stof niet 100 % katoen was.



Ik bedacht een grote barbie-draagtas.
(de rits is 50 cm , dat zegt voldoende over het formaat)

De tas is gevoerd met wit katoen ; tussenin is dik volumevlies gestikt.

Aan de binnenkant maakte ik een aantal enveloppes ; waarin de Barbiepoppen rechtop kunnen meegevoerd worden.

Als basis voor de tas...ik had geen idee wat ervoor gebruikt kon worden...dacht eerst aan vloervinyl...maar vond geen bruikbaar restje....
bekleedde ik isolatieplaat van 3 cm dik.

De Barbiejurkjes zijn ook gedeeltelijk zelf gemaakt.

Je ziet wel niet alle barbiepoppen , want ik had uiteindelijk 2 exemplaren van 2006 ; het geboortejaar van mijn kleindochter.
(nog eens dankjewel aan Nele en Rune voor het ruilen)




Posted by Picasa

1 opmerking:

Textile-art by Mirjam van der Linden zei

Wat mooi!
Ik was vroeger een en al barbiefan! Oh wat zou ik die tas graag willen hebben vroeger, ik nam de barbies ook overal mee naar toe!
Groetjes Mirjam