woensdag 26 januari 2011

Jurk à la Mimpi-Knippie-idee


Een paar weken geleden toonde ik dit stofje aan mijn kleindochtertje.
Het lag 'vergeten' in een hoekje van de lapjeskast.

Zij wou graag een jurkje van het stofje (een dunne babyrib).

Ik heb getwijfeld en gezocht...verschillende abacadabra-patronen bestudeerd...

ofwel leek het model niet geschikt voor babyrib ; ofwel had ik geen stof genoeg....

Het werd uiteindelijk de jurk à la Mim-pi uit Knippie-idee herfst 2008 ( model 21 ; maat 116-122)

In de Knippie staat het jurkje in een langere uitvoering ; maar mijn kleindochtertje houdt niet zo van lange jurken.
Toch is het iets korter uitgevallen dan bedoeld....door een groeischeut van de laatste weken.

Van de snippertjes van de stof kon ik nog een barbiejurkje maken.

Dit jurkje komt er zéker nog in een zomerversie ; maar dan met de ruches van dezelfde stof...iets langer...en misschien vervang ik de koordjes wel door een stukje smockwerk.

Niettegenstaande de probleempjes met de blinde rits ( het knippie-patroon voorziet een kort split bovenaan het rugpand met knoopjessluiting ) is het maken van dit jurkje me erg meegevallen.
En ik ben ook tevreden met mijn aanpassing van knoopsluiting naar (langere) blinde rits....want zo is het jurkje gemakkelijker aan te trekken.

En de jongedame is er heel content mee !
Ze zag het jurkje hangen toen ze vanmiddag hier binnenkwam...ze wou het meteen aantrekken EN ze wou op de foto....dat zegt veel !!
Posted by Picasa

2 opmerkingen:

Sabine zei

Heel leuk jurkje! Moest ik het stofje zo zien liggen in één of andere winkel zou ik het niet kopen, denk ik, maar nu het verwerkt is... wat een plaatje! En het staat je kleindochtertje reuze! Heel mooi!

groetjes,
Sabine

Nicole Claudia zei

Ik vind het jurkje helemaal super en wat een gaaf stofje heb je gebruikt!

Groetjes, Collie