zaterdag 20 november 2010

Tule-feestrokje



Nog te strijken....
maar er moet ook nog gepast worden voor de taillewijdte.

En afwachten of het kleine madammeke dit een passende feestrok vindt.
Het rokje was niet moeilijk te maken;
het was wel een boel stikwerk.

Ik heb me laten inspireren én adviseren door Oma Jenssen (dankuwel voor de tips) en Nele gaf me de stoffentip (Le Chien vert)
De rode tule is héél zacht en soepel en mijns inziens iets sterker dan gewone tule.

De onderrok is gemaak uit een mooi satijn (dikker en minder rafelend dan voeringsatijn ) . Dit satijn kocht ik ook bij 'le Chien vert).

Het heuppand is dubbel ; satijn boven en katoen onder (in verband met het glijden)


Daar komt nog een zwart overslagtruitje bij (Klein öland), versierd met rode pailletten....
Helaas laat de leverancier van Stael mij op mijn honger zitten ; de rode pailletten zijn al een tijdje niet op voorraad ; nu hoorde ik gisteren dat Rita op zoek moet naar een andere leverancier......

Dus
moet ik op zoek naar een andere paillettenwinkel...én tijd voor een trip naar een andere stad.



Posted by Picasa

3 opmerkingen:

Nicole Claudia zei

Dat is een prachtig rood tule rokje geworden! Die satijnen bandjes is een vracht werk, maar heel mooi!

Zo'n zwart truitje met pailletjes maakt het feestsetje helemaal af...

Groetjes, Collie

Zita zei

Wat een prachtig rokje! Zo'n rokje wil ik ook graag nog een keer maken.

Groetjes,
Zita

Mama Deborah zei

Wat een mooi rokje!