zaterdag 13 november 2010

College-stijl


Er was eens een truitje....van een moeilijk te omschrijven blauw-grijs-paarse kleur. Met een deftig pinkelend streepje op borsthoogte. Ik kon het van iemand overnemen...het truitje is dus niet nieuw ; maar wel in perfecte staat.

Ik vond het een kleine uitdaging om een stofje te zoeken voor een bijpassend rokje.
Bijpassend qua kleur en qua stijl : collegestijl ; wat het in mijn ogen wel is. 
Eenvoudig was het niet.
Ik heb niet bijgehouden hoeveel weken ik met het truitje in mijn grote tas gaan winkelen ben...bij elke stoffenzaak binnenstappend...het truitje langs de aangeboden stofjes leggend...
Uiteindelijk vond ik dit lapje ribfluweel bij Arteveldestoffen in Gent.
Het enige wat me niet bevalt is het feit dat de stof na het wassen toch nog wat stijf is gebleven.
De verkoper had me nochtans , met de hand op het hart , verzekerd dat de stof beslist soepel zou worden.

Ik koos een patroontje uit een oudere ottobre...ik heb het gevoel dat rokje en truitje nu wel een setje vormen.
Een wit of écru shirtje of bloesje zullen wellicht de set vervolledigen.


Posted by Picasa

Geen opmerkingen: