woensdag 6 oktober 2010

Tekst bij Heksenjurk....

Er liep wat mis met mijn vorige bericht....
de tekst verdween tijdens het publiceren.
Mijn kleindochtertje vroeg me vorige week heel lief of ik een heksenjurk wou maken....of een halloweenjurk....
Het resultaat van de UWHY-heksenjurk staat in mijn vorig bericht .
Ik had geen satijn; evenmin een satijnverkoper in mijn buurt ; dus gebruikte ik katoentricot voor het lijfje (model Antonia) en velours de panne voor de pandenrok.
De spinnenwebben heb ik met textielstift op katoen aangebracht.
(Marabu-glitter). Ik heb eerst wat getest met andere (goedkopere) textielstiften ; maar het resultaat van die pogingen was bedroevend.
Ik maakte ook nog een legging in dezelfde kleur als de hals en mouwbiesjes , omdat de zwarte tule nogal prikt.
Ik kocht bij Gifi goedkope zwarte turnslofjes en voorzag die ook van een spinnenwebtekening.
Let op de spinnen die op de ceintuur zijn genaaid.....
Ik wou ook nog een hoed maken.....
Kocht uiteindelijk een hoed in de carnavalwinkel in mijn woonplaats.
Voor € 3,30 kon ik het kleurrijke geval op de kop tikken.
een vilten hoed komt er later nog wel bij.

Geen opmerkingen: